اخبار برگزیده

کد خبر:115809
پ
فاقد تصویر شاخص

تحلیل آماری واردات فولاد ترکیه در سال ۲۰۱۷

طی ده سال گذشته ، ترکیه یکی از کشورهای مهم برای تجارت محصولات فولادی بوده است و نهمین وارد کننده بزرگ فولاد نیز در جهان می‌باشد.

طی ده سال گذشته ، ترکیه یکی از کشورهای مهم برای تجارت محصولات فولادی بوده است و نهمین وارد کننده بزرگ فولاد نیز در جهان می‌باشد.

 

*** میزان واردات فولاد ترکیه

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، ترکیه در سال ۲۰۱۷ به مقدار ۴/۱۳ میلیون تن واردات فولاد داشته و نسبت به سال ۲۰۱۶که حجم وارداتش ۴/۱۵ میلیون تن بوده، ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

این در حالی است که ارزش واردات فولاد ترکیه در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال۲۰۱۶ از ۸ میلیارد دلار به ۹ میلیارد دلار رسیده است.

 

*** تولید فولاد خام ترکیه

 

تولید فولاد خام ترکیه طی سال های۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با ۱۳ درصد رشد به ۵/۳۷ میلیون تن رسید. در سال ۲۰۰۹ اختلاف حجم تولید و مصرف ظاهری فولاد در ترکیه ۱/۷ میلیون تن ( ۲۸درصد تولید بیشتر ) بود که در طی هفت سال بعد از آن این اختلاف به طور پیوسته درحال کاهش بوده است . در سال ۲۰۱۶مصرف فولاد‌ترکیه به مقدار کمی ( حدود ۲۰۰ هزار تن ) از حجم تولید آن کشور پیشی گرفت. اما  در سال ۲۰۱۷ در کنار افزایش مصرف فولاد، تولید خود را نیز افزایش داد.

 

*** بیشترین صادرات فولاد به ترکیه

 

بیشترین صادرات فولاد به ترکیه را روسیه با ۲۸ درصد (۷/۳ میلیون تن )، اوکراین با ۱۱ درصد ( ۴/۱ میلیون تن)، کره با ۷ درصد ( ۹۵۱ هزار تن ) و چین با ۶ درصد
 (۸۵۳ هزار تن) داشته اند.

در بین کشورهای بزرگ صادرکننده فولاد‌به‌ترکیه، در سال ۲۰۱۷ روسیه و اکراین و رومانی بیشترین میزان صادرات خود را به ترکیه عرضه کردند که سهم روسیه به مراتب بیشتر است . حجم واردات ترکیه در سال ۲۰۱۷ کمتر از نیمی از واردات ایالات متحده به عنوان بزرگترین وارد کننده فولاد‌جهان بود. نمودار ۱ بزرگترین صادرکنندگان محصولات فولادی به ترکیه در سال ۲۰۱۷ را نشان میدهد.

 

*** حجم محصولات مختلف فولادی وارداتی ترکیه

                                                                                                     

حجم محصولات مختلف فولاد‌وارداتی ترکیه از کشورهای صادرکننده به آن متفاوت است.

بزرگترین قسمت از واردات فولاد ترکیه مربوط به محصولات تخت است به طوریکه درسال۲۰۱۷ ، ۶۳ درصد از واردات فولاد‌ ترکیه که معادل ۴/۸ میلیون تن می‌شود مربوط به محصولات تخت بوده که با توجه به سهم واردات ۵۳ درصدی محصولات تخت این کشور در سال ۲۰۱۶ ، شاهد رشد بوده است. نمودار ۲ میزان صادرات کشورهای مختلف با توجه به نوع محصول فولادی را نشان می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، ترکیه چهاردهمین بازار چین برای واردات‌فولاد در سال ۲۰۱۶ بود که در سال ۲۰۱۷ به بیست و یکمین هدف بازار صادرات چین رسید.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
فولاد هرمزگان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید