اخبار برگزیده

کد خبر:117587
پ
معدن
مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر تشریح کرد

مشکلات اینترنت و ثبت محدوده‌های معدنی در سامانه کاداستر/ مشکل ثبت محدوده‌های معدنی چه بود؟

مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر ضمن تشریح تاثیرات قطعی و اختلالات اینترنت بر روند فعالیت سامانه کاداستر، در خصوص مشکل ثبت محدوده‌های معدنی در این سامانه توضیح داد.

مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر ضمن تشریح تاثیرات قطعی و اختلالات اینترنت بر روند فعالیت سامانه کاداستر، در خصوص مشکل ثبت محدوده‌های معدنی در این سامانه توضیح داد.

 

*** جزييات تاثير مشكلات اينترنت بر فعاليت و نواقص سامانه كاداستر

 

به گزارش صنعت پرس به نقل از صنايع، با كندی و اختلال در اينترنت مشكلات بسياري براي فعالان و كاربران فضای مجازی به وجود آمد و بسياري از كسب و كارهاي نيز با اخلال در كار و معيشت مواجه شدند.

علاوه بر اين، مشكل عمده فعالان معدني با سامانه كاداستر اين است كه سامانه مذكور با وجود صرف بودجه‌ تعريف شده به اهداف صد در صدی تعيين شده نرسيده است.

به عنوان مثال فعالان معدني از عدم توانايی در ثبت محدوده‌های اكتشافی در اين سامانه انتقاد دارند و اين روند را به يك لاتاری تشبيه كردند.

خبرنگار صنایع برای بررسی هر چه بیشتر نواقص سامانه کاداستر و چرايی انتقادات فعالان صنعت معدن از اين سامانه و همچنین تاثیرات قطعی و کندی سرعت اینترنت بر روند فعالیت سامانه کاداستر معادن، گفتگوی اختصاصی را با مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر انجام داده است و وی در این گفتگو به تشریح روند رفع نواقص و مشكلات و برنامه‌های آتی سامانه کاداستر پرداخته است که در ادامه ملاحظه خواهید نمود.

 

*** تاثير اختلالات اينترنت بر فعاليت سامانه كاداستر

 

سيد سعيد عارفی در ابتدای اين گفتگو در پاسخ به تاثير مشكلات اينترنت كشور بر فعاليت و خدمات دهی سامانه كاداستر، اظهار داشت:

سامانه كاداستر به صورت داخلی فعالیت می‌كند و ارتباطی با خارج از كشور ندارد.

لذا قطع اينترنت بين المللی تاثيری در عملکرد سامانه کاداستر ندارد.

اما اختلالات شبكه‌ای طبيعتا در روند فعالیت سامانه كاداستر تاثيرگذار خواهد بود و زمانی كه دسترسی مردم به اينترنت قطع می‌شود طبيعتا اين موضوع برای ما نیز چالش برانگيز خواهد بود.

ولی از آنجايی كه اساسا سامانه كاداستر يك سامانه لحظه‌ای و برخط نيست و به عنوان مثال در بحث شبكه پرداخت و خدمت رسانی آنلاين نيست، چالش جدی نيز در اين حوزه نداشتيم.

هر چند ممكن است مشكلاتی برای مردم ايجاد شده باشد اما اختلالات موقتی چند ساعته مشكلی در روند فعاليت سامانه كاداستر ايجاد نمی‌كند.

 

وی در پاسخ به انتقادات فعالان معدنی نسبت به ايرادات فنی و بحث سرعت متفاوت اينترنت در سراسر كشور، اظهار داشت:

برخی از اين مشكلات به شرايط عمومی كشور برمی‌گردد كه ما هم دخالتی در اين موضوع نداريم اما بخش ديگری به افزايش توان فنی زيرساخت‌ها برمی‌گردد كه در حال حاضر تقويت زيرساخت سخت افزاری سامانه انجام شده است و ايرادهای فني سامانه را برطرف كرديم.

 

*** مشکل ثبت محدوده‌های معدنی چه بود؟

 

به گزارش صنعت پرس، مشاور معاون معادن وزیر صمت در حوزه سامانه کاداستر در پايان و در خصوص مشکل پیش آمده برای ثبت محدوده‌های معدنی، اظهار داشت:

مشكلي كه وجود داشت اين بود كه درخواست ثبت محدوده‌های اكتشافی برای مدت طولانی چندين ماه بسته شده بود كه بعد از بازگشايی اين قسمت چالش‌هايی ايجاد شد؛ از جمله اينكه وقتی در يك زمان مشخص می‌خواهيم ثبت محدوده اكتشافي را آزاد و باز كنيم و تمامی فعالین معدنی نیز می‌خواهند در آن محدوده زمانی و لحظه اول ثبت كنند.

لذا ثبت محدوده به يك نفر می‌افتد و تعداد ديگری كه متقاضي ثبت همان محدوده بودند ناراضی می‌شوند.

در واقع مشكل اصلی اين بود كه مدت زمان زيادی اين بخش بسته شده بود و ما تمام تلاشمان را می‌كنيم كه ديگر اين اتفاق نيفتد تا بقول گفتنی لاتاری نشود و زماني كه اين روند اصلاح شد ديگر لازم نيست همه فعالان در يك زمان خاص براي اين ثبت مراجعه كنند.

در حال حاضر با برطرف كردن اين مشكلات و تقويت زيرساخت در تلاشيم تا روز به روز در روند كارايی سامانه بهبود ايجاد كنيم و اميدوارم مردم هم از اين شرايط راضی باشند.

 

 

انتهای پيام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =

کلید مقابل را فعال کنید