اخبار برگزیده

کد خبر:106065
پ
فاقد تصویر شاخص

تشریح میزان تولید کارخانجات مس سرچشمه در سال جاری

بنا به گفته مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه ، تولید سنگ سولفور در سرچشمه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از شش درصد نسبت به برنامه تولید جلوتر بوده است.

بنا به گفته مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه ، تولید سنگ سولفور در سرچشمه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از شش درصد نسبت به برنامه تولید جلوتر بوده است.

 

*** تولید کارخانجاتمجتمع مس سرچشمه در سال جاری

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه ، تولید کارخانجات این مجتمع در سال جاری را تشریح کرد و گفت:

در نه ماهه اول سال ۱۳۹۷، ۲۲ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۵۰ تن سنگ سولفور به عنوان خوراک وارد کارخانجات امور تغلیظ شده که ۶٫۲ درصد معادل ۴۶۰ هزار و ۷۷ تن بیشتر از برنامه بوده است.

 

وی ادامه داد: حاصل فراوری این میزان خوراک تولید ۵۲۹ هزار و ۹۲۶ تن کنسانتره مس با محتوی مس ۱۲۵ هزار و ۶۳۵ تن بوده که از نظر تناژی ۲٫۴ درصد و از لحاظ مس محتوی ۳ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است.

 

*** اقدامات انجام شده در راستای کاهش قیمت‌تمام‌شده محصول 

 

لنگری‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش قیمت‌تمام‌شده محصول گفت: در سال جاری اقدمات انجام شده برای تثبیت تولید کارخانه پرعیارکنی شماره دو در فاز دوم، افزایش تولید را رقم زد که این افزایش تولید قیمت‌تمام‌شده محصول نهایی را کاهش داد.

 

*** بهینه سازی مصرف مواد اولیه 

 

وی اضافه کرد: ما همچنین امسال در زمینه مواد مصرفی با استاندارد کردن فرآیندها، مصرف مواد را بهینه کردیم؛ به‌طوری‌که در مصرف آهک که یکی از اقلام پرمصرف است شاهد کاهش حدود ۱۳درصدی بوده‌ایم. خود این امر نیز در تحقق نهضت کاهش قیمت‌تمام‌شده اثرگذار بوده است.

 

*** وضعیت مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانجات تغلیظ

 

مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه در زمینه وضعیت مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانجات تغلیظ نیز گفت: با مساعدت‌های مدیریت ارشد شرکت و پیگیری‌های صورت گرفته، خوشبختانه وضعیت موجودی مواد شیمیایی از حالت بحرانی خارج شده است و در صورت تحقق برنامه‌ها انشاالله تا پایان سال موجودی برای حدود یک سال تأمین خواهد شد.

 

*** اجرای پروژه استانداردسازی فرآیندهای امور تغلیظ

 

وی همچنین با بیان این‌که افزایش بهره‌وری یکی از رویکردهای محوری ما در کارخانجات تغلیظ است، گفت: در همین راستا اجرای پروژه استانداردسازی فرآیندهای امور تغلیظ با همکاری دانشگاه کرمان در حال اجراست. در این پروژه بسیاری از فرآیندها بازنگری شده است و روش‌های استاندارد مشخص و مدون شده‌اند. به‌علاوه بسیاری از سیستم‌های کنترلی بازطراحی و اجرا شده‌اند. درنهایت همه این اقدامات باعث افزایش کارایی تجهیزات، بهره‌وری نیروی انسانی و انجام نشدن فرآیندهای و تعمیرات تکراری شده است.

 

*** «داخلی‌سازی» و «بومی‌سازی» قطعات و تجهیزات

 

لنگری‌زاده با تأکید بر این‌که امور تغلیظ اقدامات لازم برای «داخلی‌سازی» و «بومی‌سازی» قطعات و تجهیزات را از سال‌های گذشته شروع کرده است، گفت: هم‌اکنون تقریباً تمام قطعات مکانیکی مصرفی ما ساخت داخل هستند که مقدار زیادی از آن‌ها نیز از داخل استان تأمین می‌شوند.

 

 

وی ادامه داد: در سال جاری پینیون‌های آسیاها که یکی از قطعاتی است که با توجه به حساسیت آن در سال‌های گذشته روند داخلی‌سازی آن متوقف شده بود، مجدداً در دستور کار داخلی‌سازی قرار گرفت و با امکان‌سنجی که توسط پرسنل فنی امور تغلیظ از شرکت‌های داخلی به عمل آمد، چند شرکت که شاخص‌های فنی تولید این قطعه را داشتند، شناسایی شدند و بعد از جلسات فنی قرار بر ساخت این قطعه توسط دو شرکت با نظارت فنی امور تغلیظ شد.

 

*** بومی‌سازی مواد شیمیایی

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه همچنین افزود: در مورد بومی‌سازی مواد شیمیایی نیز با شرکت‌های مختلف داخلی همکاری‌هایی صورت گرفته است؛ به‌خصوص در تولید کف‌سازها به نتایج مثبتی رسیده‌ایم که تعدادی از آن‌ها در حال مصرف صنعتی نیز هستند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

کلید مقابل را فعال کنید