اخبار برگزیده

کد خبر:117791
پ
برق-فولادی
معدن پرس گزارش می‌دهد:

هشدار انجمن نوردکاران فولادی ایران درخصوص تعطیلی کارخانجات صنعت نورد کشور به وزیر صمت

انجمن نوردکاران فولادی ایران در نامه‌ای درخصوص تعطیلی کارخانجات صنعت نورد کشور و ایجاد بحران اجتماعی و اقتصادی هشدار داد.

انجمن نوردکاران فولادی ایران در نامه‌ای درخصوص تعطیلی کارخانجات صنعت نورد کشور و ایجاد بحران اجتماعی و اقتصادی هشدار داد.

 

*** نامه انجمن نوردکاران فولادی ایران به وزیر صمت
 

به گزارش معدن پرس، در این نامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است:

احتراماً، ضمن تشکر از اعطای فرصتی برای بیان مشکلات صنعت نورد محصولات فولادی به استحضار می‌رساند متاسفانه به اصرار آن وزارت خانه محترم موضوع الزام صادرکنندگان محصولات نوردی به ایفای تعهدات ارزی تنها با عرضه ارز به نرخ نیما، صورتجلسه شده و از ابتدای سال آینده (کمتر از ۲۰ روز کاری دیگر)، اجرایی می‌گردد.

ضمنا، در گزارش ارایه شده به حضرت عالی در حضور جناب آقای دکتر لطفی زاده مشاور عالی وزارت، جناب آقای محتشمی پور معاون محترم معادن و فرآوری مواد و جناب آقای امیری مدیر کل دفتر امور صنایع معدنی، تصدیق فرمودید که صادرات محصولات نوردی با ارز سنا، هر کیلوگرم ۶۰.۷۵۵ ریال برای نوردکار زیان درپی دارد و همچنین قیمت شمش فولادی بعنوان ماده اولیه صنعت نورد به قیمت آزاد و فراتر از قیمت آزاد در بورس کالای ایران معامله می‌شود، به نحوی که در صورت خرید شمش از بورس کالا و صادرات آن با ارز سنا، صادرکننده هر کیلوگرم ۲۶.۸۱۰ ریال، زیان خواهد دید.

از سوی دیگر ظرفیت صنعت نورد و مقدار تولید محصولات طویل بیش از نیاز کشور بوده و در صورت ایجاد موانع برای صادرات محصولات نوردی، نه تنها صادرات متوقف و ارزی حاصل نخواهد شد، بلکه صنعت نورد نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
باتوجه به نابودی صنعت نورد و بیکار شدن کارگران زحمتکش این صنعت، درصورت اجرایی شدن این صورتجلسه غیرکارشناسی، مدیریت و کارگران زحمت کش این صنعت از بیم تعطیلی کارخانجات و بیکار شدن خواستار تجمع در روز سه شنبه هفته آینده در مقابل نهاد محترم ریاست جمهوری و در روز چهارشنبه در مقابل دفتر مقام معظم رهبری برای دادخواهی می‌باشند که این اقدام زیبنده صنعت فولاد و کشور نمی‌باشد لذا عاجزانه تقاضا دارد مقرر فرمایید نسبت به اصلاح صورتجلسه فوق الذکر و تداوم امکان تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان محصولات نوردی مطابق روش جاری اقدام گردد. 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید