اخبار برگزیده

کد خبر:117776
پ
تولید فولاد
معدن پرس گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی بورسی چه عملکردی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ داشتند؟

شاخص تولید شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی بورسی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۲٫۲ درصدی و ۲۲٫۵ درصدی مواجه شدند.

شاخص تولید شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی بورسی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۲٫۲ درصدی و ۲۲٫۵ درصدی مواجه شدند.

 

*** شاخص تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی در مهر ماه

 

به گزارش معدن پرس به نقل از صنایع، طی مهرماه سال ۱۴۰۲ شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۲٫۲ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۵٫۳ درصدی مواجه شده است.

در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۱۱ رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و ۴ رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده‌اند.

رشته فعالیت‌های تجهیزات برقی، دارو، و لاستیک و پلاستیک بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته فعالیت‌های خودرو و قطعات، کاشی و سرامیک و چوب و کاغذ، بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

همچنین طی مهرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل رشته فعالیت‌های فلزات پایه، سایر کانی غیر فلزی و دارو بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته فعالیت‌های کاشی و سرامیک، خودرو و قطعات و تجهیزات برقی بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۲۲٫۵ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شده است.

 

*** شاخص فروش شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی در مهر ماه

 

طی مهرماه سال ۱۴۰۲ شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۲٫۸ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۱٫۳ درصدی مواجه شده است.

در این ماه نسبت مشابه سال قبل ۱۱ رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و ۴ رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش داشته‌اند.

رشته فعالیت‌های سایر کانی غیر فلزی، تجهیزات برقی و کاشی و سرامیک، بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت‌های خودرو و قطعات، محصولات فلزی به جز تجهیزات و جوب و کاغذ بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش داشته‌اند.

همچنین در این ماه نسبت به ماه قبل رشته فعالیت‌های لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی به جز ماشین آلات و تجهیزات و سایر کانی غیر فلزی، بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش و رشته فعالیت‌های کاشی و سرامیک، تجهیزات برقی و خودرو و قطعات بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش ثبت کرده‌اند.

شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۹٫۶ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۱۰٫۵ درصدی مواجه شده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** سایر شاخص‌های اقتصادی شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی در مهر ماه

 

به گزارش معدن پرس، در مهرماه سال ۱۴۰۲ نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۱ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین رشد نقطه به نقطه با کاهش ۹۰ واحد درصدی نسبت به ماه قبل به ۲۴ درصد رسیده است.

گفتنی است میانگین سالیانه شاخص قیمت نیز در مهرماه سال ۱۴۰۲ روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با ۱٫۳ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل میزان ۲۶٫۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =

کلید مقابل را فعال کنید