اخبار برگزیده

کد خبر:103637
پ
فاقد تصویر شاخص
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری:

رشد ۴۰۰ درصدی سهام ذوب آهن اصفهان / افزایش صد درصدی سرمایه شرکت

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه از رشد ۴۰۰ درصدی سهام و افزایش صد درصدی سرمایه این شرکت خبر داد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه از رشد ۴۰۰ درصدی سهام و افزایش صد درصدی سرمایه این شرکت خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، در ابتدای نشست خبری مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه، با پخش کلیپی از زحمات ۵۰ ساله این واحد موفق کشور تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

*** شرکت ذوب آهن اصفهان ؛ پایه ساز صنعت فولاد کشور

 

منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ، عنوان کرد: در مجمع عمومی افزایش سرمایه این شرکت که هفته گذشته برگزار شد، سرمایه شرکت مذکور از ۳۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

یزدی زاده در ادامه افزود: تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن چدن از وظایف این شرکت بوده که باید به ۴ میلیون تن برسد.

 

 

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان تنها از ۵۵ درصد ظرفیت خود برای تولید استفاده می‌کند که بزرگترین مشکل نرسیدن به ظرفیت کامل نبود پایدار مواد اولیه در این بخش است.

 

*** شرکت ذوب آهن اصفهان  ۸ بار صادرکننده نمونه

 

وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن اصفهان  ۸ بار صادرکننده نمونه معرفی شده است.

یزدی زاده در نشست خبری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان افزود:

شرکت ذوب آهن اصفهان باید از محصولات ساختمانی به محصولات صنعتی روی آورد. تمام صنایع به نوعی وابستگی به این شرکت صنعتی دارند.

 

وی ادامه داد: واگذاری معادن و صادرات اگرچه به عنوان افتخار محسوب می‌شود اما تعهدات داخلی شرکت‌ها دیده نشده تا در صورت وجود ظرفیت مازاد صادر گردد.

سود سرشاری نصیب معادن شده و خود به فکر توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره شدند.

 

 

 

رئیس هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: ذوب آهن تنها واحدی است که به روش کوره بلند تولید می‌نماید و نیازمند سنگ آهن است.

عمده‌ترین روش‌ها در دنیا هم کوره بلند است و در ایران این روش و این شرکت مغفول مانده چرا که عمده واحدهای فولادی قوس الکتریکی می‌‌باشند.

 

*** تمرکز روی تامین مواد آهن دار

 

وی ادامه داد: تمرکز باید بر روی تامین مواد آهن دار باشد و اصلی‌ترین و ۸۰ تا ۹۰ درصد دلیل عدم رسیدن به ظرفیت اسمی، نبود مواد اولیه است.

 

یزدی زاده افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان باید کم کم لباس محصولات ساختمانی خود را به محصولات صنعتی تغییر دهد کما اینکه هم اکنون ۵۰ درصد محصولات، صنعتی شده است.

امیدواریم به زودی ریل مترو را نیز به بازار تحویل دهیم.

شرکت ذوب آهن اصفهان برای چهارمین بار به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب شد.

با ظرفیت‌سازی‌های انجام شده در داخل کشور از واردات مقاطع ساختمانی بی‌نیاز شدیم و تعداد واحدهای تولیدکننده افزایش یافته است.

 

*** صادرات ذوب آهن به آسیای دور

 

وی ادامه داد: حضور در بازارهای جهانی موجب افزایش تولید و استانداردهای تولید می‌شود و صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان به آسیای دور هم رسیده است.

به بازارهای اروپایی هم بازگشته‌ ایم و اگر چه تحریم تاثیر دارد اما ۴۰ سال است که درگیر تحریم هستیم و همواره توانسته‌ایم از این چالش عبور کنیم و تحریم مانع جدی برای تداوم صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان نیست.

 

 

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: با نامه نگاری‌های انجام شده با مسئولین و بانک مرکزی و وزارت صمت امیدواریم به زودی به عراق و افغانستان باز گردیم تا نقش خود را پر رنگ تر داشته باشیم البته صادرات ذوب آهن به عراق تا حدودی دلاری نیز صورت گرفته است.

صادرات به بازارهای سوریه و یمن برنامه ریزی شده و با روش‌هایی که در صادرات داریم و به روش «بروکری» یا صادرات در قبال واردات به دنبال حفظ بازارهای صادراتی خود هستیم.

 

*** تامین نیاز ارزی ذوب آهن

 

وی افزود: ذوب آهن نیاز ارزی خود را خودش تامین می‌کند در واقع مازاد ارز در سامانه نیما عرضه و مایحتاج شرکت از ارز حاصل از صادرات در قبال واردات مصرف می‌شود.

 

 

محسنی، معاون فروش شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ۴۰ تا ۴۳ هزار تن از محصولات ذوب آهن به بازار عراق صادر می‌شد و بزرگترین صادرکننده مقاطع به عراق بودیم ولی این بازار از دست رفت اما امیدواریم با جایگزینی ساختار مالی و ارزی بتوانیم مجددا این سهم را بازگردانیم.

 

*** پیشرفت فیزیکی پروژه پودر زغال

 

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه پودر زغال به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امیدواریم تا اواخر دی و بهمن راه اندازی شود.

با این پروژه پی سی ای جایگزین بخشی از کک مورد مصرف ذوب آهن می‌شود.

وی افزود: با انجام این طرح ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلوگرم از مصرف کک کم می‌شود و ۱۵۰ میلیارد تومان (با ظرفیت ۲٫۵ میلیون تن) کاهش هزینه خواهیم داشت و این عدد در صورت رسیدن به ظرفیت ۴ میلیون تن چدن قابل توجه است.

 

*** پروژه هات شارژینگ

 

یزدی زاده اظهار کرد: پروژه هات شارژینگ به تازگی به بهره برداری رسید و شمش به انتهای واحد نورد رسید که به این ترتیب در کاهش مصرف انرژی تاثیرگذار بود و توانستیم جایزه یونیدو را اخذ نماییم.

تولید میلگرد به روش ترمکس از دیگر اقدامات ذوب آهن بود در این روش از آلیاژها برای افزایش مقاومت میلگرد استفاده می شود.

در حوزه آب اقدامات خوبی انجام شده و عمده ترین آن پروژه تصفیه پساب کارخانه است که تا ماه های آینده به نتیجه خواهد رسید.

شرکت ذوب آهن اصفهان سیر کاهش مصرف آب را در برنامه دارد تا به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

 

***  بدهی‌های شرکت ذوب آهن

 

یزدی زاده تصریح کرد: در زمینه تهاتر بدهی‌ها کار خوبی انجام شد و در ۴ بانک این تهاترها قطعی شده است.

از ۳۸۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی ۹۰ تا ۹۵ درصد مربوط به ۴ بانک است که بانک ملی ۴۵۳ میلیارد تومان، صادرات ۳۰۷میلیارد تومان، ملت ۵۸۹ میلیارد تومان و کشاورزی ۱۶۱ میلیارد تومان می باشد.

همچنین بدهی به پاسارگاد ۹۰۵ میلیارد تومان می‌باشد که در حال مذاکره درباره آن هستیم.

 

وی افزود: میدکو مجموعه بزرگی است که بازدهی خوبی در این چند سال داشته است و به عنوان یکی از بخش‌های مهم صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود و امیدواریم ارتباط خوبی برای تامین مواد اولیه به ویژه کک با این شرکت داشته باشیم.

 

هفته گذشته بازدیدی از واحدهای کک زرند داشتیم و صحبت‌های خوبی شد تا خرید کک خارجی را با باتری کک زرند جایگزین کنیم تا شاهد تامین پایدار مواد اولیه باشیم.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: نیاز ارزی با توجه به تولید فعلی شرکت ذوب آهن اصفهان ۳۶۰ میلیون یورو است که سال گذشته حدود ۶۱۰ میلیارد تومان صادرات ریالی داشته‌ایم.

 

*** سبحانی؛ افتخار صنعت فولاد

 

یزدی زاده با ابراز خوشحالی از حضور مجدد بهرام سبحانی در شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار کرد:  سبحانی مایه افتخار صنعت فولاد است و حضور ایشان در ذوب آهن را خیر مقدم عرض می‌کنم.

امیدوار هستیم که با حضور  سبحانی، علاوه بر افزایش سطح تعاملات با انجمن تولیدکنندگان فولاد، همکاری بهتری را با میدکو در راستای تامین کک در آینده داشته باشیم.

 

*** کالای صادراتی؛ منابع ملی

 

بهرام سبحانی، رئیس هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان و رئیس انجمن فولاد گفت: در خصوص بحث ارز نظرات موافق و مخالف زیادی وجود دارد اما واقعیت این است که کالای صادراتی از کشور منابع ملی محسوب می‌شود و باید ارز آن به کشور بازگردد.

باید این ورود ارز مدیریت شود و نیازهای کشور از طریق این ارز تامین گردد.

 

 

*** نگاه ارزی فولادسازان

 

رئیس هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: فولادسازان انتظار دارند در قبال صادرات و ورود ارز به سامانه نیما، نیاز ارزی آنها نیز تامین گردد.

هر شرکت فولادی ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار برای هر تن تولید نیاز ارزی دارد و در نتیجه صادرات آن باید جوابگوی نیاز ارزی آنها باشد.

وی ادامه داد: صحبت این است که چنانچه ارز از سوی فولادسازان صادرکننده اگر در سیستم نیما عرضه می‌شود برای تامین نیاز خود فولادسازان و با اولویت نخست به خودشان تخصیص یابد.

 

*** رشد ۴۰۰ درصدی سهام ذوب آهن اصفهان

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در پایان خاطرنشان کرد:

با اقداماتی که انجام گرفته رضایت نسبی برای سهامداران ایجاد شده و سهام آنها از حدود ۷۰ تومان به ۲۶۰ تا ۲۷۰ تومان رسیده است.

خودم از این وضعیت رضایت ندارم و توصیه می‌کنم با پایداری تامین مواد اولیه بیشترین رضایت را برای سهامداران ایجاد نماییم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید