اخبار برگزیده

کد خبر:115923
پ
فاقد تصویر شاخص
معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان خبر داد؛

بومی سازی اقلام مصرفی و نسوزدر واحد فولاد سازی شرکت فولاد هرمزگان

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان از استراتژی کاهش هزینه‌ها با توجه به شرایط بازار و رکود و  بومی سازی اقلام و مواد مصرفی و نسوز فولادسازی خبر داد.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان از استراتژی کاهش هزینه‌ها با توجه به شرایط بازار و رکود و  بومی سازی اقلام و مواد مصرفی و نسوز فولادسازی خبر داد.

 

*** بومی سازی با توجه به شرایط بازار و رکود

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان اعلام کرد که از سال ۹۴با توجه به شرایط بازار و رکود ایجاد شده، با تعییناستراتژی کاهش هزینه ها یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفت بومی سازی اقلام و مواد مصرفی و نسوز فولادسازی بود.

 

*** نتایج بومی سازی در فولاد هرمزگان

 

محمدجعفر پارسی با بیان اینکه بومی سازی به عنوان یک رویکرد استراتژیک در جهت کاهش هزینه می باشد، گفت: این مهم در سازمان منجر به حصول شرایط تامین پایدار ، کاهش خروج ارز ، تعهد به مسولیت های اجتماعی در جهت رشد پایدار و ایجاد اشتغال ، توسعه تکنولوژی و ارتقا دانش فنی و کاربردی در کشور می گردد.

 

*** تعداد مواد مصرفی و نسوز فولادسازی بومی سازی و تولید داخل

 

وی اظهارداشت: تاکنون ۱۴ قلم از مواد مصرفی و نسوز فولادسازی بومی سازی و تولید داخل شده است که در حدود ۴۲٫۴ درصد اقلام نسوز و مصرفی فولاد سازی فولاد هرمزگان می باشدو در از نظر وزنی ۸۶٫۸ درصد مواد نسوزی خارجی بومی سازی شده است و هم اکنون از داخل کشور تامین می گردد.و پروژه بومی سازی ۵ قلم دیگر از مواد مصرفی و نسوز نیز در حال انجام می باشد که حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

*** شناسایی نیاز ها و اولویت های فولاد هرمزگان

 

وی تصریح کرد: با بررسی توانمندی و و ارزیابی دانش فنی و زیرساخت های تکنولوژیکی تولید کنندگان داخلی و شناسایی نیاز ها و اولویت های فولاد هرمزگان اقلام مورد نظر جهت بومی سازی که به صورت وارداتی و در برخی موارد انحصاری تامین می گردید انتخاب و مراحل تولید به صورت پروژه مشترک با هماهنگی بین تولید کننده و فولاد هرمزگان طی می شد.

 

*** اولویت انتخاب اقلام و مواد مصرفی برای بومی سازی

 

 پارسی خاطر نشان کرد: اولویت انتخاب اقلام و مواد مصرفی برای بومی سازی از بین اقلام استراتژیک و گلوگاهی براساس اقلامی است که بصورت انحصاری تامین می گردد و در مرحله بعد هزینه و نرخ مصرف قابل توجهی در قیمت تمام شده محصول داشته باشد و همچنین در تداوم روند تولید نقش بارز داشته باشد و در حال حاضر با توجه به شرایط بوجود امده و نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی که جهت تبادلات مالی وجود دارد تمرکز بر تامین حداکثری بدون نیاز به خروج ارز از کشور می باشد.

 

*** تعامل فولاد هرمزگان و تولید کنندگان داخلی برای بومی سازی

 

معاون بهره برداری فولاد هرمزگان، با اشاره به تعاملات موجود با تامین کنندگان و صنعتگران داخلی افزود:موضوع بومی سازی در فولاد هرمزگان به صورت دو طرف بوده است و این فرصت جهت تولید کنندگان داخلی نیز فراهم بوده است که با توجه به توانمندی خود ،پیشنهادات خویش را در خصوص بومی سازی مواد مصرفی و نسوز  فولادسازی ارایه نمایند .

 

*** رسالت اجتماعی فولاد هرمزگان

 

پارسی در ادامه افزود توسعه توانمندی تامین کنندگان داخلی همواره به عنوان یکی از رسالت های اجتماعی فولاد هرمزگان سرلوحه امور قرار داشته است و بر این باوریم که با توجه به شرایط اقتصادی  و وضعیت اشتغال یکی از مسیرهای دستیابی به توسعه پایدار تلاش در جهت بومی سازی حداکثری با توجه به منابع موجود و نیازمندیهای بازار و مصرف می باشد و در حال حاضر نیز که تحریم ها اقتصادی شرایط دشواری جهت تولید در کشور بوجود آورده است بومی سازی از جمله راهکارهای مقابله و گذر از این شرایط می باشد که می بایست با اتکا به تجارب مثبت بدست آمده با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود.

 

*** نقش بومی سازی در حفظ محیط زیست و صرفه جویی های منابع

 

از همین رهگذر توام با بومی سازی امکان برقرار لجستیک معکوس نیز در این بین تسهیل می گردد که این مهم نیز نقش ارزنده و بارزی در راستای حفظ محیط زیست و صرفه جویی های منابع خواهد داشت.

 

*** فعالیت‌های ساخت قطعات و تجهیزات

 

وی درادامه اشاره نمود که در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات نیز فعالیتهای متنوعی در زمینه ساخت و بومی سازی قطعات و تجهیزات مکانیکی ، هیدرولیک و برق و ابزار دقیق صورت گرفته است که در نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد تجارب و دستاوردهای  فولاد هرمزگان در زمینه بومی سازی بصورت کلاسه شده به اشتراک گذاشته خواهد شد و همچنین اقداماتی که در حال انجام است نیز اطلاع رسانی می شود ضمن اینکه نیازمندیها و برنامه های آینده بومی سازی نیز عرضه خواهد شد.

 

*** رفع نیاز بازار محصولات فولادی

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان در پایان سخنان خود  به تولید ۵ گرید آلیاژی ویژه اشاره کرد و افزود:

 

در راستای رفع نیاز بازار محصولات فولادی در چهار ماه اخیر ۵ گرید آلیاژی ویژه تولید گردیده‌است که یک گرید مربوط به صنعت لجستیک میعانات نفتی  و ۲ گرید استحکام بالا مربوط به صنعت لوله جهت کاربردهای خاص در پروژه ها عمرانی و دو گرید نیز جهت صنایع دریایی با ویژگی مقاوم به خوردگی با موفقیت تولید و به مشتریان عرضه شده‌است که پیش از آغاز تحریم تختال مورد نیاز این محصولات از خارج از کشور تامین می‌گردید و در این راستا نیز آمادگی کامل وجود دارد که نیازهای صنعت و کارخانجات نورد مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
فولاد هرمزگان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =

کلید مقابل را فعال کنید