اخبار برگزیده

کد خبر:117728
پ
خلیلی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند:

موفقیت‌های بزرگ پتروشیمی شازند در داخلی‌سازی قطعات مهم صنعت پتروشیمی/ تولید یکی از مهمترین قطعات صنعت پتروشیمی که در انحصار چهار کشور غربی بود، با یک بیستم قیمت خارجی/ پتروشیمی شازند را به کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کردیم

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه این شرکت را به کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کردیم، از تولید یکی از مهمترین قطعات صنعت پتروشیمی که در انحصار چهار کشور غربی بود، با یک بیستم قیمت خارجی، خبر داد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه این شرکت را به کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کردیم، از تولید یکی از مهمترین قطعات صنعت پتروشیمی که در انحصار چهار کشور غربی بود، با یک بیستم قیمت خارجی، خبر داد.

 

*** نهضت ساخت داخل

 

به گزارش معدن پرس به نقل از صنایع، طی سال‌های گذشته استفاده از توان داخل به ویژه دانش‌بنیان‌ها، همواره یکی از تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب بوده است.

در این راستا شرکت پتروشیمی شازند، یکی از شرکت‌های پیشرو در داخلی‌سازی و استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها بوده که این روند با حضور مدیرعامل جدید این شرکت، سرعت بیشتری پیدا کرده و دستاوردهای جدیدی نیز به دست آمده است.

خبرنگار صنایع در گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند به بررسی عملکرد این شرکت در داخلی‌سازی و استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها پرداخته است که ادامه می‌توانید خلاصه این گفتگو را ملاحظه نمایید.

 

*** موفقیت بزرگ پتروشمی شازند در بومی‌سازی قطعات وارداتی

 

علیرضا خلیلی نیا در ابتدای گفتگو و پیرامون عملکرد پتروشیمی شازند در داخلی‌سازی و استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها اظهار داشت:

یکی از مهمترین برنامه‌های ما در بدو ورود به شرکت پتروشیمی شازند تبدیل این شرکت به کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان بود که اقدامات مناسبی نیز در این خصوص انجام شد‌.

 

وی در ادامه و پیرامون دستاوردهای این شرکت‎، بیان داشت:

شرکت پتروشیمی شازند با رایزنی‌هایی که انجام داد توانست با پایدار کردن تامین خوراک تولید خود را به حداکثر برساند و رکورد فروش را بشکند.

همچنین پتروشیمی شانزد توانست با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها قطعه‌ای که انحصار تولید آن در اختیار چهار کشور امریکا انگلیس فرانسه و آلمان بود را داخلی‌سازی کند.

این قطعه که توربو اکسپندر نام دارد یکی از قطعات اصلی واحد الفین به عنوان قلب شرکت‌های پتروشیمی است و ۸ میلیون دلار قیمت دارد که خوشبختانه با اعتمادی که به شرکت‌های دانش‌بنیان کردیم ظرف ۷۰ روز بومی‌سازی کردیم‌.

قیمت این قطعه داخلی ۴۰۰ هزار دلار است که در واقع یک بیستم هزینه نسخه خارجی آن می‌شود.

لذا علاوه بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی کشور و صرفه‌جویی ارزی که صورت گرفت، پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران به واسطه متخصصان شرکت پتروشیمی شازند و شرکت دانش بنیان که در تحقق این مهم کمک کرد توانست به عنوان پنجمین کشور دنیا انحصار تولید این قطعه را به دست آوریم.

بنده از همین لحظه اعلام می کنم که آمادگی داریم تا هر کدام از شرکت‌های پتروشیمی کشور که نیاز به این قطعه را دارند فناوری و این قدرت را در اختیار آنها قرار دهیم.

 

*** پتروشیمی شازند در مسیر بومی‌سازی قطعه ۱۰ میلیون دلاری

 

به گزارش معدن پرس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در پایان و در خصوص دیگر محصولات بومی‌سازی شده توسط شرکت متبوع خود، بیان داشت:

قطعه دیگر نیز که انحصار تولید آن در اختیار چند کشور در دنیا است و متعلق به یک شرکت ژاپنی است به دلیل بدعهدی ژاپنی‌ها و اعلام قیمت نجومی ۱۰ میلیون دلار برای فروش این قطعه، در دستور کار ما قرار گرفت و در همکاری با یک شرکت دانش‌بنیان، روند تولید ان اغاز شده و انشاا… این قطعه تا پایان تیرماه سال جاری وارد مدار می‌شود.

همچنین با رایزنی‌هایی که با شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای کلان کشور در حوزه پتروشیمی داشتیم، در آینده‌ای نزدیک خبرهای بسیار خوبی برای هموطنانمان بخصوص فعالان صنعت پتروشیمی، خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + ده =

کلید مقابل را فعال کنید