اخبار برگزیده

کد خبر:115824
پ
فاقد تصویر شاخص
رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان خبر داد:

توسعه تعاملات بین صنعت و دانشگاه در فولاد هرمزگان

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان ازگام‌های عملی بلند در راستای استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی و پیوند دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت خبر داد.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان ازگام‌های عملی بلند در راستای استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی و پیوند دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان در راستای استفاده از پژوهشهای دانشگاهی و پیوند دانشگاه و صنعت تفاهم نامه و قراردادهای پژوهشی متعددی با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی از جمله دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران،دانشگاه شیراز و دانشگاع صنعتی شیراز، پارک و علم و فناوری هرمزگان، دانشگاه هرمزگان و غیره درحال انجام دارد.

 

*** فعالیتهای انجامشده در زمینه تحقیق و توسعه محصول فولاد هرمزگان

 

خجسته نژاد در خصوص فعالیتهای انجامشده در این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه محصول گفت: در حال حاضر در شرکت فولاد هرمزگان قرارداد بیش از ۱۰ پروژه پژوهشی در حوزههای انرژی و سیالات، محیط زیست، شبیهسازی و بهبود فرایند، جایگزینی مواد وافزایش راندمان  منعقد شده‌است.

 

*** بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی در واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان

 

وی اظهار داشت:  واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان و پژوهشکده فولاد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان همکاری گستردهای را در راستای بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی در کلیه زمینه‌های مرتبط با صنعت فولاد، ایجاد زمینه مناسب برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های پژوهشی در جهت انجام پژوهشهای بنیادی،کاربردی و توسعه ای، فراهم آوردن امکانات لازم متناسب با فعالیت های پژوهشی، هم راستا نمودن اولویت های تحقیقاتی با سیاست های کلان صنعت فولاد، تدوین رویههای لازم برای مستند سازی،حفاظت و انتشار دستاوردهای نوآورانه و حفاظت از داراییهای فکری، آغاز نمودهاند.

 

*** استراتژی های فولاد هرمزگان مبنی بر مسئولیت پذیری در قبال مسائل زیست محیطی

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت محیط زیست و در راستای استراتژی های فولاد هرمزگان مبنی بر مسئولیت پذیری در قبال مسائل زیست محیطی ، این شرکت در سال جاری پروژه‌های مهمی  را در زمینه محیط زیست در دستور کار قرار داده‌است که از آن جمله می توان به پروژه های تدوین و ارایه برنامه مدیریت و پایش پسماندها و مواد زاید جامد صنعتی و ویژه ، با هدف ارتقاء عملکرد  زیست محیطی فولاد هرمزگان و با همکاری سازمان محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و همچنین تهیه گزارشات مطالعات ارزیابی زیست محیطی آب شیرین کن  اشاره نمود.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در ادامه بهینه سازی هندسه بدنه کوره قوس الکتریکی، اجرای فاز دوم تولید آب شرب از آب تولیدی Roz فولاد هرمزگان، بازسازی لولههای مستعمل ریفورمر از جمله پروژههای خاتمه یافته فولاد هرمزگان و ارائه روشی جهت نمونه گیری از گندله های ورودی و بررسی علت ایجاد آسیب در چرخ دنده گیربکس کمپرسور واحد احیا و بیرینگ جرثقیل ۷۰ تن و همچنین بررسی و اصلاح سیستم الکترود رگولیشن کوره شماره ۱ را از جمله پروژههای پژوهشی در حال اجرا در این شرکت برشمرد.

 

*** چاپ بیش از ۵۰ مقاله علمی و پژوهشی  شرکت فولاد 

 

خجسته نژاد با اشاره به چاپ بیش از ۵۰ مقاله علمی و پژوهشی از شرکت فولاد هرمزگان در نشریات معتبر داخلی و چاپ چند نسخه کتاب خاطرنشان ساخت: شرکت فولاد هرمزگان توانسته با همت متخصصان خود، گواهیهای مجاز تحقیق و توسعه استانی و کشوری را از وزارت صنعت، معدن و تجارت کسب نماید.

 

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در پایان  با بیان اینکه این شرکت سال گذشته در حوزه پژوهش مقام سوم سمپوزیوم فولاد را در ارائه مقالات کسب کرده است، گفت:

شرکت فولاد هرمزگان سال گذشته تعداد ۲۰ مقاله با مضمون کاهش مصرف انرژی، بهینه کردن مصارف، بهبود فرایندها، محیطزیست و منابع انسانی به سمپوزیوم ارسال کرد .

جهت بهبود رتبه در سال جاری نیز.برنامه های متعددی نظیر برگزاری کلاس های آموزشی مقاله نویسی با همکاری واحد آموزش و همچنین ارائه پاداش های انگیزشی در دست اقدام می‌باشد.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

کلید مقابل را فعال کنید