اخبار برگزیده

کد خبر:115743
پ
فاقد تصویر شاخص
معاون بهرهبرداری شرکت فولاد هرمزگان خبر داد:

۱۰ درصد رشد در تولید آهن اسفنجی

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان میزان رشد تولید این شرکت در ۷ ماهه نخست را ۲/۱۰ درصد معادل ۹۷۲۰۸۹تن اعلام کرد. 

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان میزان رشد تولید این شرکت در ۷ ماهه نخست را ۲/۱۰ درصد معادل ۹۷۲۰۸۹تن اعلام کرد. 

 

*** میزان رشد تولید شرکت فولاد هرمزگان

 

به گزارش خبرگزاری صنایع،معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان درباره میزان رشد تولید این شرکت در ۷ ماهه نخست سال جاری گفت: میزان تولید آهن اسفنجی در هفت ماهه اول سال ۹۷، ۹۷۲۰۸۹تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۱۰ درصد افزایش تولید را شاهد بوده ایم .

 

*** برنامه شش ماهه دوم فولاد هرمزگان

 

محمدجعفر پارسی با بیان این مطلب در ادامه افزود: برنامه شش ماهه دوم سال جاری فولاد هرمزگان، تولید تختال به میزان۱میلیون و ۵۰۰هزارتن است و از این میزان در شش ماهه اول سال ۷۳۶هزارتن تولیدشده که ۶درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است .

وی درباره تولید شش ماهه دوم فولاد هرمزگان گفت: ما براساس سفارش مشتری تولید و بسته به شرایط بازار تولید خواهیم داشت .

 

*** شکستن رکورد تولید در سال جاری

 

به گفته پارسی، فولاد هرمزگان، اسلب (تختال) تولید میکند و این محصول فولاد هرمزگان (تختال)، به کلاف گرم تبدیل میشود .

وی درباره اینکه آیا امکان دارد رکورد تولید نیز در سال جاری شکسته شود، عنوان کرد: با توجه به بازار فعلی پیش روی ما، شرکت بر اساس سفارش مشتری محصول را تولید و عرضه میکند .

 

*** تولید‌آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان

 

پارسی با بیان این مطلب در ادامه سخنانش به تولید‌اسفنجی به میزان ۱میلیون و ۶۲۰هزارتن در سال ۹۷ اشاره کرد .

 

*** تأمین ماده اولیه در فولاد هرمزگان

 

وی درباره تأمین ماده اولیه نیز گفت: حدود ۴۷ درصد از خرید شرکت فولاد هرمزگان به گندله اختصاص دارد و این در حالی است که اکنون صادرات گندله برای تولیدکنندگان درآمد بیشتری داشته و تولیدکنندگان ترجیح دادند که محصولاتشان را صادر کنند و اکنون فولادسازانی همچون ما با مشکل تأمین گندله روبرو شدهاند. البته فولاد هرمزگان در شرایط فعلی برای انجام تعمیرات و اموری از این قبیل فعالیت را متوقف کرده اما اکنون بشدت با مشکل تأمین گندله روبرو هستیم.

پارسی افزود: فولاد هرمزگان بخش عمدهای از گندله موردنیاز خود را از گلگهر کرمان تأمین میکند و بخشی را از زرند و سنگان، اما اکنون قرار بر این شده تا از شرکت چادرملو نیز برای تأمین گندله اقداماتی انجام دهیم.

در تکمیل صحبت ها ی پارسی،مدیر احیا مستقیم افزود: کارکنان پرتلاش واحد احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان با تکیه بر دانش و استعانت از خداوند متعال در هفت ماهه اول سال ۱۳۹۷ موفق به‌تولید ۹۷۲۰۸۹ تن آهن اسفنجی گردیده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۶ با‌ تولید ۸۸۲۲۴۳ تن ، به میزان ۱۰٫۲ درصد رشد داشته است.

 

*** ۳ رکورد درتولیدآهن اسفنجی فولاد هرمزگان

 

قویدل گفت: این واحد تولیدی موفق به ثبت ۳ رکورد درتولیدآهن اسفنجی در سال ۹۷ شد، یکی از آنها ثبت رکورد ۷۷ هزار و ۸۶۰ تن آهن اسفنجی در مدولدر فروردین ماه سال ۹۷  وثبت رکورد ۸۰ هزار و ۸۲۹ تن درخرداد ۹۷  در مدول   A بوده است. همچنین در خرداد سال ۹۷ رکورد دیگری در مجموع تناژ تولیدی هردو مدول به میزان ۱۵۸ هزار ۲۴۱ تن  به ثبت رسید .

وی افزود: از دیگر موارد قابل اشاره علیرغم موارد کیفی اشاره شده فوق، افزایش درصد کیفیت آهن اسفنجی نسبت به تناژ تولیدی ماهیانه است که این مورد جزء اهداف استراتژیک فولاد هرمزگان بوده و ۹۵ درصد متالیزاسیون آهن اسفنجی تولیدی در ۶ ماهه ابتدای سال بیش از ۹۲ درصد بوده است .

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، قویدل  در پایان اظهار کرد:  کار گروهی ، برگزاری جلسات کیفی متعدد در سطوح مختلف ، متعهد بودن به اهداف سازمان و پایش شاخص های استراتژیک و تولیدی ، تعریف پروژه های بهبود از جمله کارهای مستمری است که در فولاد هرمزگان جهت رسیدن به محصول کیفی در دستور کار همه پرسنل کارکنان قرار دارد و سبب دستیابی به رکوردهای کمی و کیفی شده‌است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
فولاد هرمزگان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

کلید مقابل را فعال کنید