اخبار برگزیده

کد خبر:62160
پ
فاقد تصویر شاخص
وزیر صنعت در مراسم افتتاح کارخانه فولاد اروند

هدف‌گذاری برای صادرات سالانه ۱۵ میلیون تن فولاد

قدم‌های خوبی برای صادرات فولاد برداشته شده و هدف‌گذاری دولت صادرات سالانه ۱۵ میلیون تن از این محصول است.

قدم‌های خوبی برای صادرات فولاد برداشته شده و هدف‌گذاری دولت صادرات سالانه ۱۵ میلیون تن از این محصول است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قدم‌های خوبی برای صادرات فولاد برداشته شده و هدف‌گذاری دولت صادرات سالانه ۱۵ میلیون تن فولاد است.

محمد شریعتمداری ساعتی پیش در مراسم افتتاح کارخانه فولاد اروند با بیان اینکه خوشحالیم که در ماه ربیع و ماه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) از طرح‌هایی بهره‌برداری کردیم که متخصصان ایرانی آن‌ها را ساختند، اظهار کرد: در شادگان با افتتاح شرکت فولاد شادگان ۱۰۰۰ شغل به وجود آمد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید طرح مطالعات جامع فولاد کشور را طراحی کردیم و در آینده طرح مصوب آن را به مجموعه صنایع فولادی ابلاغ می‌کنیم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از کارهای ستاد عالی صنعت فولاد پایش و ارزیابی حوزه این صنعت است، عنوان کرد: مجوزهایی برای توسعه صنایع فولادی صادر شده و باید با نگاه به واقعیات برخی از آن‌ها را حذف کنیم تا بتوانیم با نگاهی به طرح‌های زود بازده به اهداف خود دست پیدا کنیم.

شریعتمداری بیان کرد: ما در ایجاد ظرفیت تولید در زنجیره فولاد و تکمیل این زنجیره پیشرفت‌های خوبی داشتیم و اکنون در رتبه چهاردهم جهان هستیم و در دولت یازدهم ۴۰ میلیون تن به تولیدات فولادی کشور اضافه شد.

وی عنوان کرد: در صادرات قدم‌های خوبی برداشتیم و با اینکه در ابتدای دولت یازدهم صادرات محصولات فولادی کشور یک و نیم میلیون تن بود ولی  تا پایان سال ۹۶ امیدواریم این رقم به هشت میلیون تن برسد و هدف‌گذاری ما صادرات سالانه ۱۵ میلیون تن فولاد و محصولات فولادی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات حوزه اشتغال باید بدانیم که ما کشور جوان هستیم و با در اختیار داشتن نیروهای مستعد می‌توانیم موفق عمل کنیم. نیاز ما ایجاد سالانه ۱٫۵ میلیون شغل است و به همین دلیل دولت علی‌رغم هم تلاش‌ها هنوز نتوانسته به این رقم برسد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، وزیر صنعت در پایان گفت: من این خبر را می‌دهم که در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۷ درصد صدور مجوزها نسبت به سال قبل رشد داشتیم و در حوزه معدن نیز این رشد ۲۱ درصد بود و این نشان‌دهنده امید سرمایه‌گذاران به بازار است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =

کلید مقابل را فعال کنید