اخبار برگزیده

کد خبر:62344
پ
فاقد تصویر شاخص
نماینده روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان:

فولاد مبارکه اصفهان ؛ تولیدکننده بیش از ۵۱ درصد فولاد کشور

مجتمع صنعتی فولاد مبارکه اصفهان با تولید بیش از ۵۱ درصد فولاد کشور، بزرگترین تولیدکننده داخلی و جزء ده تولیدکننده برتر فولاد دنیا محسوب می‌شود.

مسئول روابط عمومی فولاد مبارکه: مجتمع صنعتی فولاد مبارکه اصفهان با تولید بیش از ۵۱ درصد فولاد کشور، بزرگترین تولیدکننده داخلی و جزء ده تولیدکننده برتر فولاد دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، نماینده روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان در مراسم بازدید اهالی رسانه از این مجتمع صنعتی، فولاد مبارکه را از چند نظر در منطقه و دنیا بی‌نظیر دانست و گفت: فولاد مبارکه با تولید بیش از ۵۱ درصد فولاد کشور، بزرگترین تولیدکننده داخلی و جزء ده تولیدکننده برتر فولاد دنیا محسوب می‌شود.  

وی در ادامه اضافه کرد: فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولیدکننده ورق‌های تخت فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

نوروزی در مورد تامین مواد اولیه مجتمع توضیح داد: مواد اولیه این مجتمع به وسیله خطوط ریلی و واگن‌های حمل مواد از معادن گل‌گهر و چادرملو و سنگان از یزد، کرمان و خراسان رضوی به اینجا حمل می‌شود.

نماینده روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تعداد نیروی کار در این مجتمع، گفت: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان باعث اشتغال بیش از ۳۵۰ هزار نفر در صنایع مختلف بالادستی و پایین‌دستی شده و نقش گسترده‌ای در توسعه صنعت کشور دارد.

تعداد پرسنل رسمی این مجتمع، ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر است و بیش از پنج هزار نفر به صورت پیمانکاری با این مجموعه همکاری می‌کنند.

 وی واحد فولادسازی فولاد مبارکه را بزرگترین واحد فولادسازی دنیا و قلب مجتمع عنوان کرد و در مورد استفاده سرباره‌ها گفت: سرباره‌های این مجتمع در صنایع سیمان و راه و ساختمان استفاده می‌شود.

مورد دیگر استفاده از سرباره‌ها در بیابان‌زدایی است. استفاده از سرباره به جای مالچ‌های نفتی، برای بیابان‌زدایی، مزیت‌های عمده‌ای دارد.

مالچ‌های نفتی فقط بیابان‌زدا هستند، اما این سرباره‌ها به دلیل غنی بودن از نظر خاکی و کانی باعث تقویت خاک نیز می‌شوند.

نوروزی ادامه داد: در فولاد مبارکه اصفهان نزدیک به ۶۰ کارخانه بزرگ و کوچک داریم که هر کدام وظیفه تولید محصولی را دارند.

واحد تولیدی آهک فولاد مبارکه با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن در سال، بزرگترین واحد تولید آهک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین واحد گندله‌سازی در دنیا را دارد. برای افزایش خلوص گندله در واحد احیا از پنج مدل ژاپنی و یک مدل داخلی  استفاده می‌شود.

نوروزی گفت: تجربه مدل داخلی که بیش از بقیه ظرفیت دارد، امکان راه‌اندازی پروژه شهید خرازی را فراهم آورد. در این پروژه دو مگا مدل با ظرفیت ۱٫۵ میلیون تن وجود دارد، که بزرگترین مگامدل‌های تولید آهن اسفنجی در دنیا هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مصرف انرژی گفت: فولاد مبارکه ۱۲۰۰ مگاوات برق در روز مصرف می‌کند که ۲۵ درصد این برق توسط نیروگاه‌های خود مجتمع تولید می‌شود.

نوروزی ادامه داد: مصرف آب فولاد مبارکه ۲۴ میلیون متر مکعب در سال است. در طراحی مجتمع این مصرف ۴۰ میلیون متر مکعب درنظر گرفته شده بود، اما با صرفه‌جویی و بهینه‌سازی، این رقم را کاهش داده و قصد داریم به زیر ۲۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان سالانه ۳٫۲ میلیارد متر مکعب گاز به عنوان ماده مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش صنایع، در واحد ذوب، هشت کوره ۲۰۰ تنی ظرفیت تولید بی‌نظیری را فراهم آورده که حتی کشور چین چنین واحد تولیدی ندارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
اخبار صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

کلید مقابل را فعال کنید