اخبار برگزیده

کد خبر:115710
پ
فاقد تصویر شاخص
رئیس واحد آهک و حمل مواد شرکت فولاد هرمزگان:

ظرفیت تولید آهک در فولاد هرمزگان به ۴۰۰ تن در روز افزایش یافت

رئیس واحد آهک و حمل مواد شرکت فولاد هرمزگان از افزایش ۴۰۰ تن در روز در بخش تولید آهک فولاد هرمزگان خبر داد.

رئیس واحد آهک و حمل مواد شرکت فولاد هرمزگان از افزایش ۴۰۰ تن در روز در بخش تولید آهک فولاد هرمزگان خبر داد.

 

*** نقش آهک در تولید فولاد هرمزگان

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، واحد آهک شرکت فولادهرمزگان، از جمله واحدهای مهم در این کارخانه است که محصول تولیدی آن در فرآیند تولید فولادهرمزگان نقش مهمی ایفا میکند.

رئیس واحد آهک و حمل مواد اظهار داشت: همان‌طور که میدانید آهک از «تکلیس» ماده‌معدنی سنگ‌آهک بدست می‌آید که با افزایش بازیسیته سرباره در کوره‌های قوس الکتریکی منجر به کاهش مصارف در صنعت فولاد می‌گردد.

از دیگر وظایف آهک در کوره‌های تولید مذاب میتوان به فسفرزدایی و گوگردزدایی نیز اشاره نمود و در راستای موارد مورداستفاده، این واحد وظیفه دارد نسبت به تامین آهک کلسینه دانه‌بندی (۶ الی ۶۰ میلیمتر) موردنیاز فولادسازی به‌عنوان مشتری اقدام نماید.

لازم بذکر است که خلوص سنگ‌آهک مصرفی این واحد بالای ۹۷درصد می‌باشد که پارامتر تعیین کننده‌ای در کاهش ضایعات ذوبی در کوره و پاتیل در فرآیند تولید مذاب می‌باشد، بطوریکه در گذشته با توجه به پایین بودن عیار سنگ‌آهک مصرفی و در ادامه آهک تولیدی، فرآیند تولید مذاب دچار نوسانات کیفیتی (از عناصر گوگرد و سیلیس ) می‌گردید که مطابق با سفارش مشتریان نبود، هم‌اینک با افزایش خلوص سنگ‌آهک، تمامی اشکالات مورد اشاره مرتفع گردید .

 

*** عملکرد شش ماهه امسال واحد تولید آهک فولاد هرمزگان

 

عباسعلی براهیمی افزود: عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۷ این واحد، مبتنی بر حذف توقفات پرتکرار (از قبیل توقفات بالا بودن دمای روغن هیدرولیک و تعویض شفت و لور Air Gas و شفت و لور closer ، تعویض اسکیپ، نصب دایورترگیت کوئیک لایم، تعویض لنس، سیم بکسل اسکیپ) بوده است که خوشبختانه با داشتن روحیه کار تیمی پرسنل تولید و تعمیرات این واحد، موفق به تحقق افزایش تولید و حذف توقفات پرتکرار شدیم.

در ادامه این واحد برنامه افزایش ظرفیت تولید از ۳۶۰ تن به ۴۰۰ تن در روز را برای شش ماهه دوم سال ۹۷ در نظر دارد.

در نهایت تثبیت تولید ۴۰۰ تن در روز هدف سال ۹۸ این واحد میباشد. هماینک پرسنل پرتلاش این واحد موفق شدند که ظرفیت اسمی کوره را از ۳۶۰ تن در روز به ۳۷۰ تن در روز ارتقا دهند بدون اینکه کیفیت محصول تولیدی کاهش یابد. این افزایش ظرفیت نیز توسط متخصصان و کارشناسان واحد صورت پذیرفته است.

در تحقق موارد بالا نظامهای تحولی نیز بسیار تاثیرگزار بودهاند بگونه‌ای که سرانه این واحد در نظام‌های تحولی ۲ پیشنهاد در ماه میباشد، منظور از نظام‌های تحولی، نظام پیشنهادات، نظام آراستگی، پروژه‌های بهبود و کارت سبز میباشد .

 

*** اهداف آینده شرکت فولاد هرمزگان

 

وی افزود:یکی از مهمترین اهداف شرکت فولادهرمزگان افزایش تولید منطبق با درخواست مشتری بههمراه کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

واحد آهک‌سازی فولادهرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وظیفه دارد ماموریت فولادهرمزگان را به سرانجام برساند.

از این رو با تعریف پروژه‌های بهبود و تشکیل کارگروههای اجرایی تمامی اقدامات استراتژیک تعریف شده در سازمان جهت تحقق و دستیابی مورد بررسی قرار گرفتند، هدف از تحقق اقدامات استراتژیک نیز دستیابی به رضایتمندی مشتریان و ایجاد اعتبار داخلی و بین‌المللی برای واحد میباشد که در این زمینه با انجام مسئولیت‌های اجتماعی(ارتقا سلامت و ایمنی کارکنان ،ارتقا عملکرد زیست محیطی)، مدیریت مشتری و بازار، تعالی عملیات(افزایش کیفیت و بهینه‌سازی مصارف عمده)، توسعه نظام بومی‌سازی نسبت به ایجاد فرآیندسازهای داخلی اقدام نمودیم. البته انجام فرآیندهای داخلی نیز بواسطه تحقق توانمندسازها (سرمایه‌های مالی، سازمانی، اطلاعاتی و انسانی)محقق گردید.

 

*** استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها

 

براهیمی گفت: آخرین پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها در زمینه پخت آهک منجر به کاهش مصرف انرژی (گاز طبیعی و انرژی الکتریکی) به همراه کاهش میزان ضایعات تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان گردیده‌است و نمونه بارز آن را میتوان به کوره مدل TD شرکتCimprogetti در شرکت زولیان ایتالیا مشاهده نمود.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس واحد آهک و حمل مواد شرکت فولاد هرمزگان در پایان اظهار کرد:

در کوره‌های با تکنولوژی بالا علاوه بر کاهش مصارف، باعث بهره وری و افزایش تناژ تولید به همراه کاهش میزان ضایعات تولید مورد بحث قرار میگیرد،در این کوره‌ها تمامی فرآیند بصورت کاملا اتوماتیک و با کمترین دخالت نیروی انسانی انجام می‌پذیرد .

انتهای پیام///

منبع
فولاد هرمزگان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =

کلید مقابل را فعال کنید