اخبار برگزیده

کد خبر:97190
پ
فاقد تصویر شاخص
رئیس سازمان صمت استان گیلان خبر داد

رشد ۵۲ درصدی استخراج معادن گیلان در نیمه اول سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در کارگروه شورای معادن گیلان با حضور استاندار و نمایندگان مردم  گیلان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری شرکت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در کارگروه شورای معادن گیلان با حضور استاندار و نمایندگان مردم  گیلان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری شرکت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در کارگروه شورای معادن گیلان که با حضور استاندار و نمایندگان مردم  گیلان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری تشکیل شد، گفت: هشت درصد مناطق دارای پتانسیل‌های معدنی را دارا است که در سال ۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن مواد معدنی در گیلان استخراج ‌شده است.

 

*** برداشت ۶/۵ میلیون تنی از معادن گیلان

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان میزان استخراج مواد معدنی واقعی شش ماهه اول ۹۶ را ۷/۳ میلیون تن بیان کرد و ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۹۷ به میزان ۶/۵ میلیون تن برداشت معدنی در گیلان انجام  شده است که ۵۸% میزان استخراج در شش ماهه اول سال  ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته‌ایم.

 دلق پوش اضافه نمود: اصلاح فرایند صدور مجوز برداشت شن و ماسه، فعال‌سازی معادن غیرفعال، تشکیل منظم جلسات شورای معادن استان، کارگروه تعامل با منابع طبیعی و کارگروه‌های مرتبط، شفاف‌سازی میزان نیاز به مصالح در استان را ازجمله برنامه‌های سازمان صنعت معدن تجارت گیلان در سال ۹۷ در حوزه معادن اعلام نمود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۲ شهرداری با پروژه‌های عمرانی که همواره نیاز به شن و ماسه رودخانه‌ای دارند، ۷۲ واحد دانه‌بندی با ظرفیت تولید متوسط از ۱۰۰ هزار تن در سال و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی از متقاضیان شن و ماسه رودخانه‌ای هستند که به طور مکرر به بخش معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مراجعه می‌‌نمایند.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، عدم تناسب ظرفیت عرصه‌های معدنی موجود با پروژهای عمرانی را مهمترین مشکل این بخش دانست و اظهار داشت: عدم موافقت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی در واگذاری معادن، عدم اعلام نظر صریح دستگاه‌ها در پاسخ استعلامات در ارائه مجوز معادن جهت بهره‌برداری و وجود معارضین محلی و مالکیت اراضی محدوده‌های معدنی را ازمشکلات دیگرمعدنکاران در بهره‌برداری از عرصه‌های معدنی اعلام نمود.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =

کلید مقابل را فعال کنید