اخبار برگزیده

کد خبر:61483
پ
فاقد تصویر شاخص
مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت خبر داد

رشد ۳۹ درصدی صادرات صنایع فلزی

پنج میلیون و ۷۸۹ هزار تن محصولات صنایع فلزی در هفت ماه نخست سال جاری صادر شده، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

پنج میلیون و ۷۸۹ هزار تن محصولات صنایع فلزی در هفت ماه نخست سال جاری صادر شده، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پنج میلیون و ۷۸۹ هزار تن محصولات صنایع فلزی در هفت ماه نخست سال جاری به خارج از کشور صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

«میکائیل عظیمی» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ارزش صادراتی تولیدات صنایع فلزی در هفت ماهه نخست سال جاری ۲٫۵ میلیارد دلار است، که در همسنجی با سال گذشته (۲٫۳ میلیارد دلار)، هشت درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: دستیابی به ۴٫۱ میلیارد دلار صادرات محصولات صنایع فلزی تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است، که آمارها حاکی از جلوتر بودن از برنامه است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت صادرات شمش فلزی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۱۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به محصولات فولادی، گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری ۱۱ میلیون و ۳۱۵ هزار تن از این محصولات تولید شده که در همسنجی با سال گذشته (۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تن) ۱۰ درصد رشد داشته‌ایم.

عظیمی اظهار داشت: در انواع شمش فولادی، تا پایان مهر ماه ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰ میلیون تن) ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی طرح‌های مختلف زنجیره فولاد در دولت، به رشد تولید آهن اسفنجی در این راستا اشاره کرد که تولید ۱۰٫۵ میلیون تنی هفت ماه سال گذشته، با ۱۹ درصد رشد به ۱۲٫۵ میلیون تن افزایش یافته است.

 

 

 

 

کاهش ۳۳ درصدی واردات محصولات فولادی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات محصولات فولادی از جمله مفتول صنعتی، ورق در یخچال و … خاطرنشان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری، واردات همه انواع محصولات فلزی با کاهش ۳۳ درصدی از نظر وزنی در همسنجی با پارسال مواجه شد؛ یکی از دلایل اصلی تحقق این مهم موظف کردن شرکت فولاد مبارکه به کاهش صادرات و تامین نیاز داخل بوده است.

عظیمی ادامه داد: در این مدت واردات شمش فولادی (از نظر وزنی) کاهش ۸۳ درصدی و صادرات آن رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرد.

وی بیان داشت: مقصد عمده صادرات شمش و محصولات فولادی به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، پاکستان و امارت متحده عربی بوده است، همچنین ورق مقاطع تخت نیز به عراق، امارات، بلژیک، افغانستان، اسپانیا، ارمنستان و عمان صادر شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به حفظ استاندارد اسلب فولادی در کشور، در هفت ماه نخست سال جاری توانستیم این محصول را به ایتالیا و برخی کشورهای اروپایی صادر کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌های انجام شده در راستای حمایت از زنجیره فولاد در کشور و رفع موانع و مشکلات موجود، ابراز امیدواری کرد در افق ۱۴۰۴ به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دست یابیم.

جمهوری اسلامی چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می‌شود و سال گذشته به میزان حدود ۱۸ میلیون تن فولاد خام تولید داشت و با توجه به ظرفیت ۳۰ میلیون تنی کنونی، انتظار می‌رود امسال بیش از ۲۲ میلیون تن فولاد خام تولید شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، سال گذشته میزان صادرات فولاد کشور به رقم رکوردگونه بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال به فراتر از شش میلیون تن برسد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 3 =

کلید مقابل را فعال کنید