اخبار برگزیده

کد خبر:116200
پ
فولاد۱
مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید فولاد پاسخ داد

دولت‌ها یا شرکت‌ها باید هزینه‌های سنگین تولید فولاد سبز پرداخت بکنند؟

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید فولاد در هند ضمن اشاره به هزینه سنگین تولید فولاد سبز معتقد است، شرکت‌های تولید فولاد سبز به تنهایی توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید فولاد در هند ضمن اشاره به هزینه سنگین تولید فولاد سبز معتقد است، شرکت‌های تولید فولاد سبز به تنهایی توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

 

*** تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

 

به گزارش معدن پرس، در حالی که کشورهای جهان در حال تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌باشند، صنایع نیز به‌دنبال این تغیر سیاست در حال ورود به سمت استفاده از گازهای بدون آلودگی می‌باشند، حمایت دولت‌های اروپایی و آمادگی مشتریان بابت پرداخت هزینه‌های بیشتر برای فولاد پاک‌تر می‌تواند انتقال به سمت روش‌های سازگار با محیط‌ زیست تولید فولاد را تسهیل کند.

در همین باره مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید فولاد در هند در گفتگوی با رسانه‌های خارجی به تشریح موانع تولید فولاد پاک در جهان به ایراد سخن پرداخت.

 

تی وی نارندران در ابتدا ضمن اشاره به نگاه دولت‌های اروپایی برای تولید فولاد سبز، تشریح کرد:

دولت‌های اروپایی و صنعت فولاد با سرمایه‌گذاری‌های عظیم در زیرساخت‌ها برای تولید و در دسترس قرار دادن هیدروژن و زیرساخت‌های گازی در حال حاضر، برنامه‌ای برای کربن‌زدایی دارند.

در هند قراضه و گاز کافی برای تولید فولاد تمیزتر وجود ندارد و این صنعت تنها از سنگ آهن و زغال سنگ به عنوان خوراک فولاد استفاده می کند.

در سه ماهه اکتبر تا دسامبر سال مالی ۲۰۲۱-۲۲ منتهی به ۳۱ مارس، ۷٫۷۶ میلیون تن فولاد در سراسر اروپا و هند تولید کرد که هند حدود ۶۲ درصد از تولید را به خود اختصاص داد.

فعالیت‌های اروپایی اولیه این شرکت در هلند و بریتانیا مستقر هستند و کارخانه‌های فولاد هندی آن در Kalinganagar و Jamshedpur هستند.

 

*** این انتقال فقط توسط صنعت قابل تحمل نیست

 

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید فولاد در هند در ادامه افزود:

در اروپا همه می‌دانند که این انتقال فقط توسط صنعت قابل تحمل نیست بلکه صنعت بخشی از هزینه را خواهد پرداخت، دولت‌ها نیز باید از آن حمایت کنند و مشتریان باید بیشتر برای فولاد سبز هزینه بپردازند.

در غیر این صورت، چه کسی برای این انتقال هزینه خواهد کرد.

 

نارندران در ادامه اظهار داشت:

مکانیسم تنظیم مرز کربن اتحادیه اروپا (CBAM) تضمین می‌کند که هزینه‌های اضافی متحمل شده توسط صنعت فولاد، آن‌ها را در مقایسه با سایرین که می‌توانند فولاد را از طریق دیگر مسیرهای فرآیند ارزان تر کرده و آن را در اروپا بفروشند، در مضیقه قرار ندهد.

واردکنندگان تحت مرکز CBAM ملزم به خرید گواهی تفاوت بین محتوای کربن محصول وارداتی و همان محصول تولید شده در اتحادیه اروپا به عنوان مبلغ تعدیل هستند.

این مکانیسم قرار است در مرحله انتقالی از سال ۲۰۲۳ و به طور کامل از سال ۲۰۲۶ راه اندازی شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت:

تولیدکنندگان فولاد هندی به دنبال حمایت سیاست دولت برای تسریع تولید سبز فولاد از طریق تحقیق و توسعه در هیدروژن و مشوق ها و یارانه‌ها برای فناوری جدید هستند.

استفاده از بهره برداری و ذخیره کربن با کوره بلند، ارتقای کیفیت مواد خام و استفاده بیشتر از قراضه در تولید فولاد، ردپای کربن جهانی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

*** برنامه‌های شرکت تاتا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

 

به گزارش معدن پرس، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید فولاد در پایان، ضمن تشریح برنامه‌های شرکت تاتا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، تصریح کرد:

این شرکت با رشد زیرساخت‌های گاز و هیدروژن در هند، این شرکت می‌تواند در آینده به سمت تولید آهن کاهش‌یافته مستقیم مبتنی بر گاز (DRI) یا تولید فولاد DRI مبتنی بر هیدروژن حرکت کند.

شرکت تاتا ماه گذشته آزمایشی را برای تزریق مداوم گاز متان بستر زغال سنگ در یکی از کوره های بلند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آغاز کرد.

این شرکت اعلام کرد که در چند سال گذشته استفاده از زغال سنگ کک در تولید فولاد را بیش از ۱۰۰ کیلوگرم بر تن کاهش داده است.

 

انتهای پیام///

منبع
معدن پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید