اخبار برگزیده

کد خبر:117222
پ
قاسمی
رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران:

استراتژی دولت سیزدهم در روابط با همسایگان غلط است/ همسایگان نباید در کانون دیپلماسی اقتصادی قرار بگیرند/ دولت سیاست خود را در ارتباط با همسایگان اصلاح کند

رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از استراتژی دولت در روابط با همسایگان و اشتباه خواندن آن، خواستار اصلاح این سیاست غلط شد.

رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از استراتژی دولت در روابط با همسایگان و اشتباه خواندن آن، خواستار اصلاح این سیاست غلط شد.

 

*** ویژگی همسایگان ایران

 

به گزارش معدن پرس، به نقل از صنایع محمد قاسمی پیرامون روابط تجاری ایران و همسایگان، اظهار داشت:
ایران با چندین کشور در همسایگی است، نخست روسیه که حالت تهاجمی در دنیا دارد و به دنباله احیای تسلط از دست رفته اش در خارج نزدیک خود است، افغانستان که در اختیار طالبان قرار دارد و ادامه ژئوپولیتیک پاکستان است.
پاکستان نیز به دنبال فضای مانور بین المللی در جنوب شرقی آسیا می‌باشد و در تلاش است که به زنجیره ارزش آسیایی متصل شود.

 

وی در ادامه، اضافه کرد:
ترکیه، سیاست بازگشت به خاورمیانه را دارد و در تلاش برای احیای حوزه‌های نفوذ خود است و عراق نیز درصدد است که خودش را از حوزه نفوذ دیگران خارج کند.

 

*** ارتباط با همسایگان یعنی محدویت در ۶ درصد تجارت جهانی

 

قاسمی در ادامه تصریح کرد:
قرار دادن همسایگان در کانون دیپلماسی اقتصادی در واقع محدویت در ۶ درصد تجارت جهانی است و نکته قابل توجه اینجاست که این همسایگان نیز قرار نیست چنین روابطی با ما داشته باشند و نکته دیگر اینکه، این همسایگان قرار نیست همچنین نقشی در اقتصاد جهانی داشته باشند و خود به دنباله زنجیره‌های ارزش جهانی هستند.

 

*** پیشنهاد اتاق بازرگانی به دولت

 

به گزارش معدن پرس،‌ رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران در پایان، با بیان اینکه استراتژی دولت در روابط با همسایگان اشتباه است، بیان کرد:
اتاق بازرگانی به دولت پیشنهاد می‌کند که اینقدر دنبال ارتباط با همسایگان نباشد و سیاستش را تغییر دهد.

صنایع

 

انتهای پیام///

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =

کلید مقابل را فعال کنید