اخبار برگزیده

کد خبر:115658
پ
فاقد تصویر شاخص

دریافت پروانه تحقیق و توسعه

شرکت فولاد هرمزگان جنوب  موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه در انجام فعالیت‌های تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی با انجام فرآیند های مربوط و رعایت استاندارد های لازم شد.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه در انجام فعالیت‌های تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی با انجام فرآیند‌های مربوط و رعایت استاندارد‌های لازم شد.

 

*** انجام تحقیقات در سازمان‌ها با هدف حمایت از نوآوری

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مسلما در طی چند سال اخیر افزایش رقابت و انگیزه پیشرفت ، بسیاری از سازمان‌ها را برآن داشته که فعالیت‌های خود را بر تولیدات اساسی و توانمندی‌های محوری متمرکز کنند که این امر مستلزم سرمایه‌گذاری در تحقیقات و ایجاد نوآوری‌های تکنولوژیک می‌باشد. انجام تحقیقات در سازمان‌ها با هدف حمایت از نوآوری صورت می‌گیرد.

از اینرو فعالیت‌های (R&D) باید فرصت‌های کسب‌وکار جدیدی خلق کرده و یا کسب‌وکار فعلی سازمان را متحول نماید.

پیچیدگی‌های تحقیقات مبتنی بر دانش، تکنولوژی و نوآوری و نیز پویایی کسب وکار و بازار، سازمان‌ها را مجبور کرده تا در حجم، مقیاس، موقعیت مکانی و جهت‌گیری فعالیت‌هایشان تجدیدنظر کنند.

 

*** عامل  مهم در افزایش توان رقابتی شرکت ها

 

بطور کلی در صنعت فولاد و حوزه تولید محصولات فولادی،  فعالیت‌های تحقیق و توسعه بر نوآوری، بهره‌وری، افزایش کیفیت، شناسایی و تولید محصولات جدید و افزایش سهم بازار ، بازدهی سریع و تولید دانش تاثیر مستقیمی  داشته‌است و همواره به عنوان یک عامل  مهم در افزایش توان رقابتی شرکت‌ها ایفای نقش نموده‌است.

 

*** اعطای پروانه تحقیق و توسعه در سطح کشوری به معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان

 

معاون سازمان صنایع و معادن استان هرمزگان طی نشستی که در محل شرکت فولاد هرمزگان و حضور جمعی از کارشناسان آن سازمان برگزار گردید؛ اعلام کرد:

پروانه تحقیق و توسعه در سطح کشوری به معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان به نمایندگی شرکت فولاد هرمزگان اعطا گردید.

رضوانی بر لزوم تعامل بین دانشگاه‌ها و صنایع و همچنین همسو نمودن دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز پژوهشی با نیاز‌ها و نکات مورد نظر صنعت به عنوان اولویت‌ها پژوهشی تاکید نمودند، در ادامه کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان از تغییر چارت واحد تحقیق و توسعه با هدف کاربردی نمودن و تمرکز بیشتر بر افزایش ارزش افزوده محصول نهایی سخن گفتند.

ایشان همچنین از تعاملات گسترده صورت گرفته با دانشگاه‌های برتر استان وکشور و ارتباط منسجم اساتید و پژوهشگران در حوزه های تخصصی و امکان استفاده از آزمایشگاه‌ها و امکانات فولاد هرمزگان جهت انجام تحقیقات و پژوهش‌های دانشجویی گفتند و ابراز امیدواری کردند با این اقدامات سطح دانش دانشجویان در حوزه‌های صنعت فولاد رشد و صنعت فولاد در مسیر پویایی هرچه بیشتر قرار گیرد.

 

*** اخذ مجوز گواهینامه تحقیق و توسعه کشوری

 

مدیر متالورژی، طراحی و توسعه فولاد هرمزگان گفت: مراحل مختلف دریافت پروانه تحقیق و توسعه پس از ارسال درخواست، بررسی امکانات و کارشناسان مستقر (از لحاظ سطح تحصیلات و تجارب فعالیت ها)، سابقه تحقیق و توسعه‌ای شرکت (ارایه تجارب کاری با ذکر قیمت و مدت زمان انجام پروژه ها)، طرح‌های در دست اقدام، محل مناسب دفتر تحقیق و توسعه، کتابخانه و مرکز اطلاعات فنی، تجهیزات آزمایشگاه، رعایت نسبت تعداد کارشناسان تحقیق و توسعه به کارکنان، گواهینامه دوره آموزشی (مدیریت تحقیق و توسعه  R&D و …) توسط کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفت.

شاهین زارع  افزود: به یاری خداوند متعال توانستیم تاییدیه های لازم را کسب و مجوز گواهینامه تحقیق و توسعه کشوری را دریافت نماییم.

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر متالورژی، طراحی و توسعه فولاد هرمزگان در پایان با اشاره به مزایای دریافت پروانه تحقیق و توسعه، یکی از مهم ترین مزایای این گواهینامه را برخورداری از معافیت‌های مالیاتی به میزان هزینه‌های پژوهشی صرف شده،‌برشمرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
فولاد هرمزگان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

کلید مقابل را فعال کنید