اخبار برگزیده

کد خبر:114944
پ
فاقد تصویر شاخص
باحضور معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان

اولین مراسم تقدیر از مدرسین داخلی فولاد هرمزگان برگزار شد

به همت واحد آموزش و توسعه منابع انسانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم اولین مراسم تقدیر از۴۰ نفراز مدرسین داخلی فولاد هرمزگان در سالن همایش‌های ساختمان شهیدحاجبی برگزار گردید.

به همت واحد آموزش و توسعه منابع انسانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم اولین مراسم تقدیر از۴۰ نفراز مدرسین داخلی فولاد هرمزگان در سالن همایش‌های ساختمان شهیدحاجبی برگزار گردید.

 

*** نقش و جایگاه آموزش در فولاد هرمزگان

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، محسن زنگنه پور در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مدرسین داخلی شرکت درطول سال‌های متوالی با اشاره به نقش و جایگاه آموزش در شرکت گفت:

یکی از رویکردهای واحد آموزش به منظور توسعه سرمایه‌های انسانی استفاده از توانمندی مدرسان داخلی و اجرای برنامه‌های توسعه برای بهره‌مندی بیشتر از آنان می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این روش ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها موجب کاربردی‌ترشدن و افزایش اثربخشی آموزش‌ها شده و به شناخت توانمندی‌های داخلی نیز کمک می‌نماید.

وی اظهارداشت: پروژه تشکیل باشگاه مدرسین داخلی از سال ۹۶ به منظور نیل به اهدافی همچون کمک به اجرای دقیق‌تر و اثربخش‌تر برنامه‌های آموزشی شکل گرفت که استفاده از توان بالقوه کارکنان سازمان در امر آموزش، عملیاتی نمودن مفهوم سازمان یادگیرنده در شرکت و توسعه مدیریت دانش و یادگیری در سازمان از مهمترین اهداف تشکیل باشگاه مدرسان داخلی بوده است.

 

*** برنامه‌های باشگاه مدرسان داخلی

 

 زنگنه پور با برشمردن برنامه‌های باشگاه مدرسان داخلی گفت:

فعالیت‌های باشگاه مدرسین داخلی در قالب جذب، پرورش و توسعه مدرسین انجام شده است که تدوین مدل شایستگی مدرسین داخلی (شاغل در فولاد هرمزگان)، تعیین زمینه‌های فعالیت و تدریس مدرسین داخلی، ارزیابی اولیه و ثانویه مدرسین داخلی، رتبه بندی مدرسین داخلی، تدوین برنامه توسعه مدرسین، برگزاری نشست‌های مدرسین، اعمال مکانیزم تشویق مدرسین وصدور کارت مدرسین از جمله اقداماتی می‌باشد که صورت گرفته است.

در ادامه مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی به اهم فعالیت‌های باشگاه مدرسین داخلی پرداخته و روند شکل‌گیری و اهداف آن را بیان نمود و یادآور شد که باشگاه مدرسین داخلی از ابتدای سال ۹۶ فعالیت خود را با مسئولیت خانم یحیایی آغاز نمود و طی این مدت دستورالعمل‌های اجرایی لازم تهیه و تدوین شده است و مراحل استقرار نهایی این باشگاه نیز در سال ۹۷ انجام خواهد شد.

 

*** مدل شایستگی مدرسین داخلی

 

نجمه خواجه: با اشاره به مدل شایستگی مدرسان داخلی افزود:

مدل شایستگی مدرسین داخلی در سه مقوله، شایستگی فنی و تجربی، شایستگی یادگیری یاددهی و شایستگی‌های عمومی شخصیتی تدوین شده است که دوره‌های آموزشی مورد نیاز هر شایستگی نظیر روش‌ها و فنون تدریس، فن بیان، روانشناسی تدریس، ارتباط موثر و …. در نظر گرفته شده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی در پایان با اشاره به ملاک‌های انتخاب مدرسان برتر گفت:

براساس فاکتورهای همکاری مداوم و پیوسته و میانگین نمره ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی برگزار شده از میان ۴۰ نفر از مدرسان داخلی، ۸ نفر از مدرسین به عنوان (مدرس برتر) سال ۹۶ اعلام گردیدند که دو نفر از این جمع از پرسنل بازنشسته فولاد مبارکه هستند که با فولاد هرمزگان همکاری می‌نمایند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =

کلید مقابل را فعال کنید