اخبار برگزیده

کد خبر:63285
پ
فاقد تصویر شاخص

اختصاص ۲۲ درصد صادرات کشور در حوزه معدن

معاون وزیر صنعت معدن (ایمیدرو): پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از بخش معدن و صنایع معدنی است، اما با این وجود ۲۲ درصد صادرات کشور در این حوزه انجام می شود.

معاون وزیر صنعت معدن (ایمیدرو): پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از بخش معدن و صنایع معدنی است، اما با این وجود ۲۲ درصد صادرات کشور در این حوزه انجام می شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، «مهدی کرباسیان» روز یکشنبه در نشست خبری در محل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عنوان کرد: معدن و صنایع معدنی از زمینه های رشد و توسعه کشور است و بر این اساس باید به توسعه سرمایه‌گذاری در آن همت گماشت.

به گفته این مقام مسئول، معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی در اولویت دولت، مجلس و مسئولان قرار گرفته است.

زنجیره معدن‌ و محصولات معدنی باید با هم و در کنار هم دیده شود

وی خاطرنشان کرد: نقشه راه چهار ساله برای حوزه معدن و صنایع معدنی شامل ۷۶ بند تهیه شده است و در اختیار دولت و مجلس قرار گرفته است.
کرباسیان ادامه داد: زنجیره معدن‎و محصولات معدنی باید با هم و در کنار هم دیده شود، ستاد زنجیره فولاد( از اکتشاف تا صنایع پایین دستی فولاد ) تشکیل شد.

کرباسیان اظهار داشت: ظرف چند سال آینده باید ۴۰۰ میلیون تن کار برداشت معدنی(از باطله برداری تا معدن) انجام دهیم.
وی بیان داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی را با تمام قوا پیگیری کردیم و راهکار ارایه دادیم.
به گزارش اخبار صنایع، معاون وزیر صنعت تصریح کرد: ۱٫۵ میلیارد دلار برای رفع محرومیت زدایی مناطق محروم قرار است هزینه شود که در این بودجه معادن کوچک در بخش های روستایی نیز دیده شده است.

انتهای پیام///

منبع
مرکز اطلاع رسانی و اخبار صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

کلید مقابل را فعال کنید