اخبار برگزیده

کد خبر:67611
پ
فاقد تصویر شاخص

اجرای کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران: هفته آینده واحد احیای فولاد نی ریز ( استان فارس ) در حالی افتتاح رسمی می شود که کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی در آن به مورد اجرا گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران: هفته آینده واحد احیای فولاد نی ریز ( استان فارس ) در حالی افتتاح رسمی می شود که کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی در آن به مورد اجرا گذاشته شده است.
 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، ” منصور یزدی زاده ” روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: طرح فولاد نی ریز در واقع سومین فولاد استانی است که با روش ایرانی ‘ پرد ‘ که گندله از طریق احیا به آهن اسفنجی است تبدیل می شود.

روش تولید ‘ پرد ‘ یک فناوری بومی است که ثبت جهانی شده

وی تصریح کرد: روش تولید ‘ پرد ‘ یک فناوری بومی است که ثبت جهانی شده و نقش موثری دارد و در فولادهای شادگان، و میانه به کار گرفته شده و در فولاد سپید دشت هم از روش میدرکس بهره گیری شد.

یزدی زاده خاطرنشان ساخت: حجم سرمایه گذاری صرف شده برای هفت طرح فولاد استانی بطور متوسط هریک ۲۵۰ میلیون یورو بوده که از این رقم ۵۰ درصد خارجی ( چینی) و بقیه داخلی است . 

وی گفت: هفت طرح فولادی هریک با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن پیش بینی شده و قابلیت افزایش هم دارند و به این ترتیب توان تولید ارتقا پیدا می کند.

یزدی زاده اضافه کرد: دولت دوازدهم، همانند دولت یازدهم در اندیشه رونق بخشیدن به اشتغال کشور است و در چارچوب هفت طرح فولاد استانی، این مهم مورد توجه قرار گرفته و به شکل مستقیم هریک از این طرحها ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر امکان اشتغال خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران افزود: انتظار می رود فولاد سبزوار در دهه فجر امسال و یا تا پایان بهمن ماه جاری افتتاح رسمی شود و برای فولاد بافت ( کرمان ) پیش بینی خرداد ۹۷ و قائنات هم نیمه نخست سال آینده برآورد زمانی شده است.

پیشرفت ۳۰ تا ۳۵ درصدی فولادسازی ها 

یزدی زاده توضیح داد: اکنون برای مرحله فولاد سازی هفت طرح مزبور که بعد از احیا محسوب می شود، پیشرفت فیزیکی میانگین ۳۰ تا ۳۵ درصدی را می توان ذکر کرد و سپید دشت ( چهارمحال وبختیاری) پیشرفت بیشتری دارد.
وی گفت: انتظار می رود در مرحله فولاد سازی هر واحد برای ۸۰۰ نفر ایجاد شغل کند.

جمهوری اسلامی اکنون چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و با تکمیل و بهره برداری از هفت طرح فولاد استانی، در مجموع بطور متوسط ۵٫۶ میلیون و حداکثر هفت میلیون تن به ظرفیت این بخش افزوده شود.
به گزارش اخبار صنایع، اکنون ظرفیت فولاد سازی کشور از مرز ۳۰ میلیون تن گذشته و پیش بینی شده، تا پایان امسال حدود ۲۲ میلیون تن فولاد در کشور تولید شود.

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

کلید مقابل را فعال کنید