اخبار برگزیده

کد خبر:109838
پ
فاقد تصویر شاخص
در آذرماه رقم خورد

افت اندک فروش «ایرالکو»

شرکت آلومینیوم‌ سازی ایران «ایرالکو» با افت اندکی در آذر ماه، موفق به فروش بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصولات مختلف گردید.

شرکت آلومینیوم‌ سازی ایران «ایرالکو» با افت اندکی در آذر ماه، موفق به فروش بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصولات مختلف گردید.

 

*** فروش بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصولات مختلف

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، شرکت آلومینیوم‌ سازی ایران در آذرماه موفق به فروش بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصولات مختلف گردید که با افت اندکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده است.

 

*** افت اندک فروش «ایرالکو»

 

نرخ‌های فروش این شرکت در بخش «ایرالکو» با افت اندکی در ماه گذشه همراه بوده است. همچنان، نرخ فروش محصولات صادراتی شرکت تفاوت محسوسی با نرخ‌های فروش داخلی آن دارد.

 

«فایرا»

 

*** معاوضه تهاتری محصولات صادراتی 

 

لازم به ذکر است که محصولات صادراتی شرکت آلومینیوم‌ سازی ایران به صورت تهاتری با ماده اولیه پودر آلومینای وارداتی معاوضه می‌گردد و جمع مقادیر فروش تجمیعی شرکت «ایرالکو» از ابتدای سال تاکنون ۱۱۶ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

*** تأسیس شرکت آلومینیوم ایران «ایرالکو»

 

شرکت آلومینیوم ایران «ایرالکو» در سال ۱۳۴۶ توسط سه شرکت ایرانی، پاکستانی و آمریکایی در زمینی به وسعت ۲۳۲ هکتار در ۵ کیلومتری شهراراک تأسیس گردید.

عملیات اجرایی و نصب تأسیسات در سال ۱۳۴۸ شروع و در ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۵۱ با دو خط تولید و ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید.

 

*** استان مرکزی قطب صنعت آلومینیوم ایران

 

با افزایش نیاز به مصرف آلومینیوم و احداث صنایع زیر دستی آن در شهر اراک و شهرهای دیگر استان، استان مرکزی به قطب صنعت آلومینیوم ایران مبدل گردید.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج کارشناسان آمریکایی و افزایش مصرف آلومینیوم در ایران، خطوط تولید کارگاه احیاء بدست متخصصان «ایرالکو» از دو خط به پنج خط در سال ۱۳۷۰ افزایش یافت و ظرفیت تولید آلومینیوم به ۱۲۰ هزار تن در سال رسید.

 

*** مصرف انرژی در صنعت تولیدآلومینیوم

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، در پایان با توجه به اهمیت مصرف انرژی در صنعت تولید آلومینیوم، لازم به ذکر است:

در سال ۱۳۸۱ کلنگ احداث یک واحد ۱۱۰ هزار تنی با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در کنارکارخانه قدیم به زمین زده شد و این کارخانه تا پایان سال ۱۳۸۷ به ظرفیت کامل تولیدی خود دست یافت و وارد مدار تولید گردید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید