اخبار برگزیده

کد خبر:60456
پ
فاقد تصویر شاخص
ایمیدرو در یکصد روز اول دولت دوازدهم

راه‌اندازی کارخانه آهن اسفنجی میانه و آغاز پروژه اسکله پارسیان

کارخانه آهن اسفنجی فولاد میانه با تکنولوژی ایرانی پرد در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه اسکله پارسیان در فاز اول آغاز شد.

کارخانه آهن اسفنجی فولاد میانه با تکنولوژی ایرانی پرد در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه اسکله پارسیان در فاز اول آغاز شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، در یکصد روز اول دولت دوازدهم کارخانه آهن اسفنجی فولاد میانه با تکنولوژی ایرانی پرد در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه اسکله پارسیان در فاز اول آغاز شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در یکصد روز اول استقرار دولت دوازدهم ۱۲ جلسه با شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، سندیکاها و انجمن‌ها به منظور برطرف کردن چالش‌های بخش معدن و صنایع معدنی برگزار کرد.

تدوین نقشه راه دولت دوازدهم در توسعه و توانمند‌سازی معادن و صنایع معدنی با حضور خبرگان بخش معدن و صنایع معدنی نیز از دیگر اقدامات این سازمان توسعه‌ای در این مدت بوده است.

در این مدت مصوبه هیأت دولت در خصوص تخصیص بخشی از ۱٫۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی به توسعه معادن روستایی از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی به تصویب رسید.

در یکصد روز اول دولت دوازدهم کارخانه آهن اسفنجی فولاد میانه با تکنولوژی ایرانی پرد در شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این کارخانه، ۱۲۰ میلیون دلار بوده که با بهره‌برداری از این واحد ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل شده‌اند.

میانگین خلوص آهن اسفنجی تولیدی این کارخانه ۹۵ درصد بوده که در برخی روزها به بیش از ۹۷ درصد رسیده است. در ساخت این کارخانه، ۳۰۰ شرکت داخلی مشارکت داشته‌اند و در اجرای آن از نیروهای بومی استفاده شده است.

انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی پروژه اسکله پارسیان در فاز اول به ظرفیت ۹ میلیون تن تخلیه و بارگیری آن را به عنوان دیگر اقدام ایمیدرو می‌توان نام برد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، واحد احیای فولادی نیریز و واحدهای احیای سبزوار نیز در شرف راه اندازی هستند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
شاتا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =

کلید مقابل را فعال کنید