اخبار برگزیده

کد خبر:59489
پ
فاقد تصویر شاخص

نشست اعضای اتاق بازرگانی با وزیر ارتباطات

غلامحسین شافعی در نشست مشترکی که با حضور اعضای اتاق بازرگانی و فعالان فناوری اطلاعات و همچنین وزیر ارتباطات برگزار شد، افزایش کارآیی و بهره وری در اقتصاد را در گرو توسعه فناوری اطلاعات دانست.

غلامحسین شافعی در نشست مشترکی که با حضور اعضای اتاق بازرگانی و فعالان فناوری اطلاعات و همچنین وزیر ارتباطات برگزار شد، افزایش کارآیی و بهره وری در اقتصاد را در گرو توسعه فناوری اطلاعات دانست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، رئیس اتاق بازرگانی ایران در این نشست گفت‌: در روند حرکت فعلی اقتصاد، آنچه به عنوان کار شتابان در حال انجام است رشد فناوری و تسخیر صحنه های فعالیت اقتصادی در این حوزه است.

وی افزود: اگر در گذشته شرکت‎های بزرگی مانند جنرال موتورز، جنرال الکتریک، سونی و سامسونگ در رده بندی و ارزیابی اقتصادی در صدر بودند امروز این طبقه بندی تغییر کرده است و در ارزیابی های جدید شدکت هایی مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت مطرح می شود که در فاصله زمانی کوتاهی با سرعت زیاد خود را به این مرحله رساندند.

 

محور نشست اعضای اتاق بازرگانی با وزیر ارتباطات

شافعی گفت: کسب و کارهای نوین و رشد فناوری همچنین توسعه زیرساخت ها در حال تسخیر بازار و تثبیت خود در صحنه های اقتصادی کشورهاست.
وی با بیان اینکه سهم این بخش در اقتصاد جهان با سرعت در حال افزایش است ، افزود: افزایش کارآیی و بهره وری در گرو توسعه فناوری اطلاعات است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در ایران باید جبران مافات کنیم و با توجه به حمایت مسئولان، بخش اقتصادی باید هماهنگ و با سرعت مناسب به جلو حرکت کند.

شافعی افزود: باید اطلاعات و تخصص مناسب را در کنار نیروی جوان دریابیم و به بهبود فضای کسب و کار این حوزه و جلوگیری از انحصار و حذف رانت ها توجه جدی کنیم.
وی ادامه داد: البته مانند همه واگذاری ها و کاهش تصدی گری ها مقاومت هایی وجود دارد اما باید توجه کرد با اهمیت دادن به واگذاری تصدی گری ها می توان در حوزه فناوری اطلاعات به توفیق های خوبی دست یافت.

وی گفت: امیدواریم بخش خصوصی در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری اصلی رشد فناوری اطلاعات به حساب آید تا در این حوزه توفیقات لازم را به دست آوریم.
شافعی افزود: اتاق ایران در نظر دارد با همکاری سازمان های مسئول در کشور، کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها را مورد توجه جدی قرار دهد که در این باره کمک های معنوی و مادی مد نظر خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، رئیس اتاق ایران با بیان اینکه تشکل‌های قوی در این باره در اتاق داریم ، گفت: از دیدگاه های تشکل های مربوط در حوزه فناوری اطلاعات در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها استفاده شود که در این صورت اجرای برنامه ها با مشکل مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام///

کد خبرنگار: ۴۰۴۷۰

کد اپراتور: ۳۱۴۶۵

منبع
صدا وسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

کلید مقابل را فعال کنید