اخبار برگزیده

کد خبر:115272
پ
فاقد تصویر شاخص
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان:

رشد ۱۰ درصدی آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان

مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان از ثبت رشد ۱۰٫۲ درصدی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال قبل در واحد احیا مستقیم به همت و تلاش کارکنان خبر داد.

مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان از ثبت رشد ۱۰٫۲ درصدی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال قبل در واحد احیا مستقیم به همت و تلاش کارکنان خبر داد.

 

*** رشد تولید آهن اسفنجی

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان گفت : با تلاش و همت کارکنان این واحد در ۴ ماهه نخست سال ۹۷ رشد ۱۰٫۲ درصدی آهن اسفنجی را نسبت به مدت مشابه سال قبل در واحد احیا مستقیم به ثبت رساندیم.

علیرضا نجار قویدل افزود: در ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۰۲ هزار و ۵۴۳ تن آهن اسفنجی تولید شده است که این میزان تولید در قیاس با مدت مشابه سال گذشته که ۵۴۶ هزار و ۶۸۴ تن بوده است نشان از رشد ۱۰٫۲ درصدی دارد.

 

*** کاهش مصرف آب و برق 

 

وی بیان داشت: در واحد احیا مستقیم کاهش مصرف آب و برق نیزداشته ایم که در مصرف برق در ۴ ماهه ابتدای سال  ۹۶ ، ۱۱۱٫۶ کیلووات برتن بوده که در ۴ ماهه سالجاری به ۱۰۳٫۵ کیلو وات برتن کاهش یافته است.

همچنین در مصرف آب نیز از ۰٫۹۹ متر مکعب برتن به ۰٫۹۲ کاهش یافته است.

 

*** تحقق برنامه تولید

 

وی خاطرنشان کرد: کارکنان پرتلاش واحد احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان در تیر ‌ماه‌ موفق به تحقق برنامه تولید به میزان ۱۰۱٫۶ درصد شدند‌، این در حالی است که ۴۸۲۲ تن به علت توقفات ناشی از کمبود و کثیفی گاز طبیعی از دست رفته‌است.

 

*** مسیر تولید

 

مدیر واحد احیا مستقیم  ابراز امیدواری کرد: در ادامه مسیر تولید باید  تدوین‌ تابلو اهداف و ترسیم چشم انداز تولید، و تلاش‌ تمامی کارکنان و ظرفیت تجهیزات برای رسیدن به این اهداف بکار گرفته شود،که ثمره آن رسیدن به اهداف تعیین‌شده در تولید کمی و کیفی ‌آهن اسفنجی ،کاهش میزان مصارف، کاهش زمان توقفات اضطراری، کاهش ضریب شدت حوادث و افزایش بهروری نیروی انسانی خواهد‌بود.

وی در پایان از زحمات همه واحدهای پشتیبان که ‌در راستای تهیه و تامین اقلام کلیدی همچون گندله و انجام تعمیرات به ‌موقع اقدام نموده‌اند تشکر می‌گردد.

 

*** تولیدات مدول های احیا فولاد هرمزگان

 

رئیس دفتر فنی تولید احیا مستقیم گفت: تولیدات مدول‌های احیا فولاد هرمزگان از نظر دستیابی در کسب متالیزاسیون بالای ۹۲ درصد در یک وضعیت مطلوب می باشند به گونه‌ای که در اردبیهشت ماه سال جاری ۱۰۰% تولیدات مدول A و  همچنین ۹۹٫۳۶% از تولیدات مدول B دارای متالیزاسیون بالای ۹۲ درصد بوده وهمچنین در خرداد ماه سال جاری ۹۸٫۳۵%  ازتولیدات مدول A ،و ۱۰۰% تولیدات مدول B دارای متالیزاسیون بالای ۹۲ درصد بوده‌است.

در تیرماه سال جاری نیز ۹۶٫۶%  ازتولیدات مدول A ،و ۱۰۰% تولیدات مدول B دارای متالیزاسیون بالای ۹۲ درصد بوده‌است.

 

*** تثبیت پارامترهای کیفی

 

 حمید نظرنژاد با اشاره به تثبیت پارامترهای کیفی افزود: این موفقیت‌ها و  این نتایج خوب در رشد ۱۰ درصدی آهن اسفنجی در حالی به دست آمده‌است که علی رغم تلاش واحدهای خرید و کنترل کیفیت، شاهد افت محسوس در کیفیت گندله ورودی و همچنین نوسانات و افت کیفیت گاز طبیعی بوده‌ایم.

 

*** تأمین گندله‌های با کیفیت

 

 رئیس حمل مواد و بریکت سازی گفت: با توجه به اینکه گندله خریداری شده دارای کیفیت های مختلفی می‌باشند تامین گندله یکدست و با کمترین نوسان از وظایف این واحد بوده که با همت تمامی کارکنان این واحد این امر تا حد زیادی انجام پذیرفته تا خوراک کوره ها یکدست انجام پذیرد و در بخش ارسال نیز ، با توجه به اینکه بخشی از آهن اسفنجی ارسالی به واحد فولادسازی از طریق تامین آهن اسفنجی خریداری می‌باشد .

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس حمل مواد و بریکت سازی افزود:

اغلب این مواد ورودی دارای کیفیت مطلوب فیزیکی و شیمیایی نمی‌باشد. لذا ضروری است میکس آنها با اسفنجی تولیدی به گونه ای صورت پذیرد که حتی الامکان مواد مطلوب با کیفیت مناسب به واحد فولادسازی ارسال شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
فولاد هرمزگان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =

کلید مقابل را فعال کنید