اخبار برگزیده

کد خبر:105882
پ
فاقد تصویر شاخص
خبرگزاری صنایع گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی روند رو به رشد تولید پتاس تا سال ۲۰۲۱

به گزارش وب سایت Investing News روند رو به رشد تولید پتاس تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

به گزارش وب سایت Investing News روند رو به رشد تولید پتاس تا سال ۲۰۲۱  ادامه خواهد داشت، این در حالی است که پیش از این نگرانی‌هایی از مازاد تولید این ماده معدنی ایجاد شده بود.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع،پیش بینی می شود تولید پتاس از ۴۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ به ۶۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ افزایش یابد. همچنین انجام عملیات (طی سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱) در معادن جدید بلاروس، چین، روسیه و اسپانیا منجر به افزایش ۱۵ میلیون تنی تولید پتاس درسال ۲۰۲۱ خواهد شد.
پیش بینی می شود مصرف جهانی پتاس نیز تا سال ۲۰۲۱ به ۴۵میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد و بیشترین بازار مصرف مربوط به آسیا و آمریکای جنوبی خواهد بود.

علی رغم نگرانی در خصوص مازاد تولید این محصول، رشد تقاضا در سال ۲۰۱۸ منجر به افزایش قیمت پتاس شد.

 

*** بزرگترین تولیدکننده جهانی پتاس

 

کانادا به عنوان بزرگترین تولیدکننده جهانی پتاس تولید خود را از ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۱۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ افزایش داد. شرکت کانادایی نوترین Nutrien نیز بزرگترین شرکت تولید کننده پتاس در جهان است.

همچنین تولید پتاس روسیه از ۶ میلیون و ۴۸۰هزارتن در سال۲۰۱۶ به ۷میلیون و ۲۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافت و روسیه در رتبه دوم تولیدجهانی این محصول جای گرفت.

بلاروس سومین تولیدکننده جهانی پتاس است و در سال ۲۰۱۷ توانست ۶میلیون و ۴۰۰هزار تن از این ماده معدنی تولیدکند.

به گزارش خبرگزاری صنایع، چین و آلمان نیز به ترتیب با تولید ۶میلیون و ۲۰۰هزار تن و ۲میلیون و ۹۰۰هزار تن پتاس در سال ۲۰۱۷ در رتبه های چهارم و پنجم تولید پتاس قرار گرفتند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

کلید مقابل را فعال کنید