اخبار برگزیده

کد خبر:59646
پ
فاقد تصویر شاخص

گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت صنعت ، معدن و تجارت

مشاور وزیر صنعت در توضیح عملکرد ۱۰۰ روزه این وزارت‌خانه از برگزاری ۹۱ دوره آموزشی کوتاه برای بیش از سه میلیون نفر خبر داد.

مشاور وزیر صنعت و مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش در توضیح عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت صنعت با اشاره به اقدامات دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۰۰ روز ابتدای دولت دوازدهم گفت: برای سه میلیون و ۷۳۵ هزار و ۶۴ نفر، در این مدت سه هزار و ۹۱ دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار کرده‌ایم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، محمدرضا خانمحمدی خرمی در توضیح عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت صنعت با بیان گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دفتر آموزش، پژوهش و فناوری گفت: در صد روز اخیر که از ابتدای دولت دوازدهم آغاز شده است، دفتر آموزش، پژوهش و فناوری ، ۹۰ فقره جواز تاسیس خدمات فنی و مهندسی را صادر، ۲۲ فقره جواز تاسیس خدمات فنی و مهندسی را تمدید ،۳۵ فقره پروانه فنی مهندسی را صادر، ۱۶ فقره پروانه فنی مهندسی تمدید، هفت فقره جواز تاسیس مرکز پژوهش‌‌های صنعتی و معدنی، یک مورد جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی تمدید و سه مورد پروانه پژوهش مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی (از لحاظ اساس نامه و عملکرد با مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی متفاوت هستند) را صادر کرده است .

وی در توضیح عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت صنعت با اشاره به اقدامات این مرکز افزود: برای  سه میلیون و ۷۳۵ هزار و ۶۴ نفر، ۳هزار و ۹۱ دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار کرده‌ایم. همچنین ۶۱ مورد پروژه پژوهشی انجام شده است و ۴ مورد نیز تفاهم نامه در حوزه آموزش و پژوهش با سایر دستگاه‌‌ها منعقد کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش در توضیح عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت صنعت با بیان این که یکی از تفاهم‌نامه‌‌های ما با وزارت علوم تحقیقات و فناوری مربوط به دوره فرصت مطالعاتی صنعتی و پسادکترای صنعتی است که چندسالی بلا اثر مانده بود ، گفت: امسال با همکاری وزارت علوم و سازمان‌‌های توسعه ای و استانی وزارت صنایع توانستیم بیش از ۱۰۰ مورد فرصت مطالعاتی و پسادکتری را که برای اجرای آن‌‌ها با واحدهای صنعتی جلسه ای توجیه برگزار کرده بودیم ، به وزارت علوم اعلام کنیم.

وی در توضیح عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت صنعت با بیان اینکه پس از آن وزارت علوم حدود ۲۸ مورد هیات علمی واجد شرایط را معرفی کرده است گفت: ضمن جلسه هماهنگی ای که با دفتر ارتباط صنعت وزارت علوم داشتیم ،  چهار مورد شامل دو مورد در طرح فرصت مطالعاتی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دو مورد در طرح پسادکتری از دارندگان مدرک دکتری مشغول شده اند و بقیه آن ۲۴ مورد نیز در حین عقد قرداد هستند .

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، مشاور وزیر صنعت در پایان در توضیح عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت صنعت  با اشاره به اینکه علاوه بر این موارد، امسال یک مورد تشکیل جلسه شورای سیاست گذاری ، ۴ مورد تشکیل جلسه کارگروه پژوهشی ، یک مورد جلسه کارگروه بهره‌وری و دو مورد جلسه هم کارگروه آموزش داشته ایم افزود: تفاهم نامه‌‌هایی با جهاد دانشگاهی و همچنین با آموزش و پرورش منعقد شده است که در رابطه با اظهارنظر در مورد کتب درسی آن‌ها و همکاری‌‌های دیگری نظیر استقرار واحدهای فناوری آن‌ها در شهرک‌‌ها و مسایلی از این قبیل تفاهم نامه‌‌هایی منعقد کردیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

کد خبرنگار: ۴۰۴۷۰

کد اپراتور: ۳۱۴۶۳

منبع
شاتا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 6 =

کلید مقابل را فعال کنید