اخبار برگزیده

کد خبر:59146
پ
فاقد تصویر شاخص
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد:

کارخانه صبا فولاد خلیج فارس افتتاح می‌شود

طرح صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید ۱٫۵ میلیون تن آهن اسفنجی، با حضور معاون اول رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

طرح صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید ۱٫۵ میلیون تن آهن اسفنجی، با حضور معاون اول رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید ۱٫۵ میلیون تن آهن اسفنجی، با حضور معاون اول رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از آماده شدن طرح صبا فولاد خلیج فارس برای افتتاح رسمی خبر داد.

 حسن خلج تهرانی در جریان بازدید جمعی از بانوان ایمیدرو از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افتتاح چند طرح در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی گفت: طرح صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید ۱٫۵ میلیون تن آهن اسفنجی، در آستانه افتتاح بوده و به زودی با حضور معاون اول رییس‌جمهور راه‌اندازی می‌شود. همچنین طرح غدیر اکسین نیز با ظرفیت ۲۳۵ مگاوات در مرحله گازرسانی بوده و اوایل سال ۹۷ و پروژه‌نما نیز طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

خلج تهرانی از اشتغال ۷۳۰نفر به طور مستقیم و حدود ۷۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد و افزود: با افتتاح طرح صبا فولاد اشتغال ایجاد شده در منطقه از ۱۲۰۰ نفر نیز فراتر می‌رود.

وی در ادامه گفت: پیشرفت فیزیکی طرح توسعه نیز بالای ۶۰ درصد بوده و احتمالا تا پایان سال کار دیوارکشی به اتمام می‌رسد.

 

از امکانات صادراتی منطقه استفاده شود

خلج تهرانی با اشاره به صادراتی بودن جایگاه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار تمرکز بیشتر معادن زیر مجموعه ایمیدرو برای استفاده از ظرفیت‌های صادراتی این منطقه شد.

وی به برخی مزایای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از جمله اتصال به راه‌آهن سراسری کشور، همجواری با پالایشگاه نفت، هجواری و دسترسی به آب‌های آزاد اشاره کرد و افزود: برای رسیدن هدف تولید ۵۵میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ باید ظرفیت‌ها در منطقه ویژه خلیج فارس نیز افزایش یابد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، جمعی از بانوان ایمیدرو پس از برگزاری نشستی با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از کارخانه فولاد کاوه جنوب، کارخانه آب شیرین کن، واگن برگردان و موزه مردم‌شناسی خلیج فارس دیدن کردند.

 

 

 

انتهای پیام///

کد خبرنگار: ۴۰۴۷۰

کد اپراتور: ۳۱۴۶۳

منبع
ایمیدرو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

کلید مقابل را فعال کنید