اخبار برگزیده

کد خبر:59609
پ
فاقد تصویر شاخص

رفع موانع اجرایی دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا

استاندار یزد از مدیران استان خواست رفع مشکلات و نیازهای مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد مهریز را در اولویت کاری خود قرار دهند.

استاندار یزد از مدیران استان خواست رفع مشکلات و نیازهای مجتمع دومین معدن بزرگ سرب و روی مهدی‌آباد مهریز را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، «محمود زمانی قمی» با مدیران اقتصادی خود ضمن بازدید از مراحل اجرایی دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا در مهدی‌آباد بهادران از توابع شهرستان مهریز، در نشستی با مسئولان این مجتمع معدنی، با اشاره به جایگاه و نقش مهم این معدن در تولید سرب و روی در کشور و ایجاد اشتغال در منطقه توجه به رفع موانع اجرایی این طرح را از اولویت‌های استان خواند.

رفع موانع اجرایی دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا

وی از مدیران استان خواست رفع مشکلات و نیازهای این مجتمع معدنی را در اولویت کاری خود قرار دهند .

زمانی قمی گفت: برای رفع مشکل تولید و ایجاد اشتغال، همه دستگاه‌ها باید با سرعت وارد عمل شوند و فعالیت کنند و دستگاه‌های چون آب، برق و محیط زیست باید در این زمینه همراه باشند .

«امین صفری» مدیر عامل مجتمع معدن بزرگ سرب و روی مهدی‌آباد نیز گفت: این مجتمع معدنی با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره  روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب در سه مرحله در چهار سال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و مرحله اول آن تا اواخر سال ۹۷ با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی به بهره‌برداری می‌رسد .

وی افزود: در هفت ماهه گذشته ۱۲ مییلون تن باطله‌برداری درمحل این معدن انجام شده و قرار است عملیات ساخت واحدهای فرآوری آن نیز به زودی آغاز شود .

صفری تصریح کرد: این معدن با ذخیره زمین‌شناسی  ۷۱۶ میلیون تن،  پنج درصد روی دنیا را در خود جای داده است و با بهره‌برداری کامل از آن دو چهاردهم درصد از روی دنیا در این مجتمع معدنی تولید خواهد شد .

مدیر عامل مجتمع معدن بزرگ سرب و روی مهدی‌آباد اضافه کرد: برای تجهیز و بهره‌برداری کامل از این معدن به یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی آن هزینه شده است .

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع، وی افزود: هم‌اکنون ۵۰۰ نفر در این مجتمع معدنی فعالیت می‌کنند که این تعداد با بهره‌برداری کامل به بیش از هزار نفر خواهد رسید .

گفتنی است؛‌ در این نشست برای رفع مشکل تامین آب ، برق و مسائل زیست محیطی این مجتمع معدنی تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام///

کد خبرنگار: ۴۰۴۷۰

کد اپراتور: ۳۱۴۶۵

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

کلید مقابل را فعال کنید