- معدن - https://madanpress.com -

رشد ۷۹ درصدی تناژ صادرات ذوب آهن در سال ۹۶

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از افزایش ۷۹ درصدی تولیدات این شرکت در سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری صنایع ایران [1]، احمد صادقی افزود: صادرات این شرکت در سال گذشته به لحاظ حجمی ۷۹ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲۰ درصد افزایش داشت و به رقم بی سابقه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسید که حدود ۵۰ درصد کل تولیدات این شرکت می‌باشد.

 

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: در سال گذشته، ذوب آهن با انجام فعالیت‌های مختلف در راستای کاهش قیمت تمام شده و همچنین با توجه به افزایش جهانی قیمت محصولات فولادی از زیان خارج شد و امسال نیز با تلاش پولادمردان ذوب آهنی، شرایط خوبی را پیش رو داریم.

 

افضلی معاون بهره برداری شرکت نیز از افزایش تولید این شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت: استفاده بهینه از تجهیزات و دستگاه‌ها،بهینه سازی استفاده در مواد اولیه و بومی سازی قطعات از عوامل موثر در رشد چهار درصدی تولیدات این کارخانه بوده است.

 

وی افزود: در این کارخانه سال گذشته دو میلیون و ۳۱۰ هزار تن چدن مذاب و بیش از دو میلیون و ۲۶۷ هزار تن شمش تولیده شده که شامل فولاد‌های صادراتی، فولادهای کیفی و ساختمانی بوده است.

 

وی تصریح کرد: فولاد سازان این صنعت قصد دارند، امسال نیز میزان تولیدات فولادی و شمش‌های چدن این کارخانه را افزایش دهند. اما این شرکت علاوه بر افزایش تولید و صادرات محصول در کاهش مصرف آب هم با توجه به خشکسالی‌های اخیر کشور و استان گام‌های موثری برداشته است.

 

معاون بهره برداری ذوب آهن، اصلاح برج‌های خنک‌کننده، طراحی و ساخت مکانیزمی برای باز چرخانی یول‌های فولادسازی و … را گام‌های موثر این مجموعه در کاهش مصرف آب عنوان نمود و گفت: با به کارگیری این روش‌ها مصرف آب در فرآیند تولید از ده و هفت دهم متر مکعب به ازای هر تن در سال‌های گذشته به شش و ۲۶دهم متر مکعب کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه در این شرکت تاکنون ۴۱درصد در مصرف آب صرفه جویی شده یادآور شد: در این کارخانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب در سال گذشته صرفه جویی شده است .

 

*** شرکت ذوب آهن موفق و صادرات به کشورهای انگلستان، تایلند وبرمه

 

احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت نیز دریافت گواهینامه UK CARES انگلستان به عنوان یکی از معتبرترین گواهی نامه های صادرات برای اولین بار در کشور را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با دریافت این گواهی نامه شرکت ذوب آهن موفق به صادرات به کشورهای انگلستان، تایلند وبرمه شده است.

 

وی میلگرد، تیرآهن، شمش و کلاف را بیشترین کالاهای صادراتی [2] این کارخانه در سال‌های اخیر برشمرد و تصریح کرد: افزایش کیفیت و تنوع محصول متناسب با نیاز مشتری، بازاریابی، توسعه تولیدات کمی و کیفی، رهبری بازار و حضور فعال در نمایشگاه‌های بین المللی از مهمترین علل افزایش صادرات محصولات این کارخانه بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع ایران [1]، دشتیانه افزایش ۲۰ درصدی میزان صادرات را یکی از برنامه‌های پیش روی صنعتگران این شرکت اعلام نمود و گفت: در صورت تحقق این هدف نیمی از محصولات تولیدی ذوب آهن در سال جاری به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام///