- معدن - https://madanpress.com -

تصویب فعال شدن اولین نیروگاه ذغال سنگ ایران در طبس

وزیر نیرو از تصویب فعال شدن اولین نیروگاه ذغال سنگ کشور در طبس خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع [1]، “رضا اردکانیان”  از تصویب فعال شدن اولین نیروگاه ذغال سنگ کشور در طبس [2] خبر داد.

وی شامگاه دوشنبه چهارم دی ماه در دیدار با دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید دانشگاه و کارکنان صنعت آب و برق استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اشاره به درخواست خود برای حضور در جمع دانشگاهیان در اولین سفر استانی خود در سمت وزارت نیرو تصریح کرد:

باید ارتباط تنگاتگی بین داشنگاهیان و صنعت و آب و برق به وجود آید و با توجه به فعالیت دلسوزانه مسئولین استان کرمان از جمله استاندار در حفاظت از منابع آب و بهینه مصرف آب، می‌توانیم به شکل موثرتری همکاری جامعه دانشگاهی را با وزارت نیرو شکل دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های حسن روحانی تحت عنوان دولت دوازهم قبل از انتخابات و توجه ویژه به مسایل زیست محیطی اظهار کرد:

شرایط امروز کشور ما به گونه‌ای است که همه آحاد مردم متوجه مصرف صحیح این ماده حیاتی شده و برنامه‌های دولت در راستای مدیریت مصرف و تقاضا است.

اردکانیان اظهار کرد:

در مناطق در حال توسعه و خشک و نیمه خشک جهان چگونگی مدیریت منابع آب و مدل روشی که برای حکمرانی در این عرصه مطرح می‌شود، نشان دهنده سطح توسعه یافتگی کشورهاست.

وی با اشاره به اهمیت آب در دنیا اظهار کرد:

موضوع آب همواره با مداخله و نقش پذیری دولت ها همراه بوده است و ما نیز در کشور در بخش‌های قابل توجهی با محدودیت منابع آب روربرو هستیم و ناگزیر هستیم که با استفاده از تجارب و علوم و فناوری موجود در دنیا این مشکلات را به سرانجام برسانیم.

به گزارش صنایع [1]، وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نباید از مدیریت مصرف آب و تقاضا بهراسیم اظهار کرد:

وزارت نیرو در ساختار فعلی، مسئولیت تامین آب و برق مطمئن و پایدار را عهده‌دار است.

 

 

 

انتهای پیام///