- معدن - https://madanpress.com -

درآمد سالانه یک تریلیون دلاری برای اپل تا سال ۲۰۳۰

یکی از اساتید دانشگاه نیویورک معتقد است، اپل می‌تواند به یک تریلیون دلار درآمد سالانه تا سال ۲۰۳۰ برسد.

 

*** درآمد سالانه یک تریلیون دلاری برای اپل

به گزارش معدن پرس، یکی از اساتید دانشگاه نیویورک معتقد است، اپل می‌تواند به یک تریلیون دلار درآمد سالانه برسد و پروژه «اپل کار» (Apple Car) یا همان خودروی برقی اپل می‌تواند به غول فناوری برای رسیدن به این هدف تا سال ۲۰۳۰ کمک کند.

هرچند اپل در ماه ژانویه به اولین شرکت سهامی عام ۳ تریلیون دلاری دنیا تبدیل شد اما همچنان درآمد آن از برخی کمپانی‌ها عقب‌تر است.

«اسکات گالووی»، استاد بازاریابی دانشگاه نیویورک در تحقیقی در مورد اینکه اپل‌ چگونه می‌تواند به رکورد یک تریلیون دلار درآمد سالانه دست پیدا کند توضیح می‌دهد که اپل هم اکنون ۳۶۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است یعنی کمی بیشتر از یک سوم رکورد یک تریلیون دلاری. با این حال، این رقم بسیار کمتر از ۴۷۰ میلیارد دلار آمازون و ۵۹۹ میلیارد دلار والمارت است.

گالووی اشاره می‌کند که اپل‌ برای رسیدن به این سطح درآمد می‌تواند روی چندین زمینه سرمایه‌گذاری کند.
اولین زمینه مورد اشاره توسط او، بانکداری است، زیرا اپل‌ هم سرمایه و اعتمادی که بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌کنند و هم کسب‌و‌کارهای اپل پی (Apple Pay) و اپل کارت (Apple Card) خود را دارد.
با توجه به اینکه بانک‌های بزرگ ایالات متحده حدود ۳۵ میلیارد دلار به صورت سالانه درآمد دارند، گالووی فکر می‌کند خدمات بانکی اپل‌ تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به یک تجارت ۷۵ میلیارد دلاری تبدیل شود.
یکی دیگر از مسیرهای مدنظر این استاد دانشگاه، جستجو است که می‌تواند با پایان یافتن قرارداد چندین میلیارد دلاری بین اپل و گوگل برای موتور جستجو پیش‌فرض سافاری آغاز شود، زیرا او معتقد است نگه داشتن جستجوها در اکوسیستم اپل‌ می‌تواند کمک زیادی به تجارت آن‌ها کند.
هرچند انتظار نمی‌رود اپل‌ به اندازه گوگل از تبلیغات درآمد کسب کند، اما پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ از بخش جستجو و تبلیغات ۵۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
هرچند اپل‌ در چند وقت گذشته علاقه خود برای حضور در بخش سلامت را نشان داده، گالووی اشاره می‌کند که آن‌ها می‌توانند به سمت خدمات سلامت نیز حرکت کنند و با تبدیل کردن CVS به «ارائه‌دهنده پیش‌فرض خدمات سلامت در آیفون» ۱۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند.
در نهایت، به عقیده او خودرو برقی اپل می‌تواند ۲۵ میلیارد دلار از فروش تسلا را تصاحب کند و با این وجود بازار خودروهای برقی در حال رشد، احتمالا تا سال ۲۰۳۰ به یک تجارت ۵۰ میلیارد دلاری برای کوپرتینویی‌ها تبدیل می‌شود.
در کنار کسب‌وکارهای پیشنهادی این استاد، درآمدهای اپل از بخش‌های دیگر مانند سخت افزار و سرویس‌ها هم تا سال ۲۰۳۰ افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام ///