- معدن - https://madanpress.com -

افت اندک فروش «ایرالکو»

شرکت آلومینیوم‌ سازی ایران «ایرالکو» با افت اندکی در آذر ماه، موفق به فروش بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصولات مختلف گردید.

 

*** فروش بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصولات مختلف

 

به گزارش خبرگزاری صنایع [1]، شرکت آلومینیوم‌ سازی ایران در آذرماه موفق به فروش بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصولات مختلف گردید که با افت اندکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده است.

 

*** افت اندک فروش «ایرالکو»

 

نرخ‌های فروش این شرکت در بخش «ایرالکو» با افت اندکی در ماه گذشه همراه بوده است. همچنان، نرخ فروش محصولات صادراتی [2] شرکت تفاوت محسوسی با نرخ‌های فروش داخلی آن دارد.

 

«فایرا»

 

*** معاوضه تهاتری محصولات صادراتی 

 

لازم به ذکر است که محصولات صادراتی شرکت آلومینیوم‌ سازی ایران به صورت تهاتری با ماده اولیه پودر [3] آلومینای وارداتی معاوضه می‌گردد و جمع مقادیر فروش تجمیعی شرکت «ایرالکو» از ابتدای سال تاکنون ۱۱۶ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

*** تأسیس شرکت آلومینیوم ایران «ایرالکو»

 

شرکت آلومینیوم ایران «ایرالکو» در سال ۱۳۴۶ توسط سه شرکت ایرانی، پاکستانی و آمریکایی در زمینی به وسعت ۲۳۲ هکتار در ۵ کیلومتری شهراراک تأسیس گردید.

عملیات اجرایی و نصب تأسیسات در سال ۱۳۴۸ شروع و در ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۵۱ با دو خط تولید و ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید.

 

*** استان مرکزی قطب صنعت آلومینیوم ایران

 

با افزایش نیاز به مصرف آلومینیوم و احداث صنایع زیر دستی آن در شهر اراک و شهرهای دیگر استان، استان مرکزی به قطب صنعت آلومینیوم ایران مبدل گردید.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج کارشناسان آمریکایی و افزایش مصرف آلومینیوم در ایران، خطوط تولید کارگاه احیاء بدست متخصصان «ایرالکو» از دو خط به پنج خط در سال ۱۳۷۰ افزایش یافت و ظرفیت تولید آلومینیوم به ۱۲۰ هزار تن در سال رسید.

 

*** مصرف انرژی در صنعت تولیدآلومینیوم

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، در پایان با توجه به اهمیت مصرف انرژی در صنعت تولید آلومینیوم، لازم به ذکر است:

در سال ۱۳۸۱ کلنگ احداث یک واحد ۱۱۰ هزار تنی با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در کنارکارخانه قدیم به زمین زده شد و این کارخانه تا پایان سال ۱۳۸۷ به ظرفیت کامل تولیدی خود دست یافت و وارد مدار تولید گردید.

 

 

انتهای پیام///