- معدن - https://madanpress.com -

افزایش ۱۵ میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی در استان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان از افزایش حدود ۱۵ میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی استان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع [1]، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۳ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن صادر گردیده که با صدور آنها حدود ۱۵ میلیون تن به ذخایر قطعی‌معدنی استان اضافه شده است.

 

*** اشتغال ۸۰ نفری  پروانه‌هایی صادر شده در بخش معدنی سمنان

 

 وی با بیان اینکه این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال صادر شده افزود با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری [2] معدنی زمینه اشتغال حدود ۸۰نفر در بخش معدن استان فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت:

استخراج سالانه ۲۳ میلیون تن از ۵۹۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان و اشتغال مستقیم حدود ۴ هزار نفر در این بخش با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹هزار میلیارد ریال از توانمندی‌های بخش معادن [3] استان است.

 

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون امور معادن سازمان صمت استان سمنان با اشاره به وضعیت صدور مجوزها در سال‌جاری تصریح کرد:

از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۳۵ فقره مجوز مربوط به حوزه معدن در استان صادر شده است که ۱۶فقره پروانه اکتشاف ، ۶ فقره گواهی کشف و ۱۳ فقره نیز پروانه بهره‌برداری می‌باشد که ظرفیت استخراج در معادن قابل بهره‌برداری استان حدود ۲۴۷ هزار تن می‌باشد.

 

 

 

انتهای پیام///