اخبار برگزیده

کد خبر:116505
پ
رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران:

امکان داخلی‌سازی ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی وارداتی/ تنها، ۴۴ درصد ظرفیت تجهیزات صنعتی ایران فعال است

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران با بیان اینکه تنها، ۴۴ درصد ظرفیت تجهیزات صنعتی ایران فعال است از امکان داخلی‌سازی ۵ میلیارد دلاری در این حوزه خبر داد.

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران با بیان اینکه تنها، ۴۴ درصد ظرفیت تجهیزات صنعتی ایران فعال است از امکان داخلی‌سازی ۵ میلیارد دلاری در این حوزه خبر داد.

 

*** دیدار تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب

 

به گزارش معدن پرس، امیرعباس اختراعی درباره دیدار اخیر تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب و مباحثی که در آن دیدار مطرح شد، اظهار داشت:

در این دیدار معظم‌له ضمن استماع صحبت‌های تولیدکنندگان و صنعتگران، در بیانات خویش به موارد کلیدی و برنامه استراتژیک اشاره کردند و فرمایشاتی داشتند که راهگشا و نقطه عطفی در صنعت تجهیزات صنعتی بود.

ایشان همه مسوولان را به هدایت، نظارت و حمایت از تولید در راستای بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و قوانین دست و پا گیر توصیه کردند.

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد که این دیدار موجب گشایش در حوزه تولید و صنعت کشور شود.

 

*** وضعیت تجهیزات صنعتی ایران

 

اختراعی با بیان اینکه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گزارشی از وضعیت تجهیزات صنعتی ایران و تشکل‌های ماشین‌سازی ارائه شد، گفت:

در این صنعت سه‌هزار و ۵۰۰ شرکت فعال در طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و خطوط تولید در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، معدن و صنایع غذایی فعال است.

این صنعت به خاطر شرایط استراتژیک و حضور مهم فعالان و نخبگان کشور و بسترسازی توسعه فناوری اطلاعات بسیار مهم است.

 

*** امکان داخلی‌سازی ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی وارداتی

 

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در ادامه اضافه‌ کرد:

با توجه به ظرفیت این صنعت، میزان فروش این صنعت سالیانه ۳.۲ میلیارد دلار است، اما متوسط میزان واردات این صنعت به کشورمان ۸ میلیارد دلار است.

 

وی با اشاره بر اینکه باید جلوی واردات این صنعت به کشور گرفته شود، گفت:

اکنون ظرفیت فعال بنگاه‌ها ۴۴ درصد است و با تامین زیرساخت‌ها باید از همه ظرفیت فعال بنگاه‌ها بهره برد که در آن صورت می‌توان از ۵ میلیارد دلار واردات تجهیزات صنعتی جلوگیری کرد.

ظرفیت بنگاه‌ها به قدری است که می‌توان بازار کشورهای همسایه را در اختیار گرفت و در همین راستا بسته پیشنهادی و برنامه بلند مدت را ارائه کردیم.

 

*** مهمترین درخواست‌ها در دیدار با رهبر معظم انقلاب

 

به گزارش معدن پرس، رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، در پایان ضابطه‌مندی در واردات، تمرکز بر تصمیم‌سازی‌ها، تدوین قوانین مناسب، برخورد قاطع و سریع با موارد عدم اجرای قوانین، تعادل در عرضه و تقاضا و انتشار گزارش‌های سالیانه از این صنعت را از جمله مهمترین درخواست‌ها در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

ایرنا

انتهای یپام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 18 =

کلید مقابل را فعال کنید