اخبار برگزیده

کد خبر:82415
پ
فاقد تصویر شاخص

پروانه بهره برداری ۱۳ معدن مهاباد تمدید نمی‌شود

پروانه بهره برداری ۱۳ معدن مهاباد به علت فعالیت نداشتن در بلند مدت تمدید نمی‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری صنایع ایران، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه ۱۲ نوع ماده معدنی از معادن سطح شهرستان استحصال می‌شود، افزود: مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده به ترتیب سنگ لاشه آهکی به میزان هفت هزار تن، سنگ هماتیت به میزان پنج هزار تن و سنگ باریت به میزان سه هزار تن است.

 

*** غیرفعال شدن سه معدن مهاباد در سال گذشته

 

صادق قادری با اشاره به اینکه سال گذشته سه معدن مهاباد غیرفعال شده است، ادامه داد: نبود بازار فروش، کاهش رونق ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده ماده استخراجی مهمترین عامل غیرفعال شدن این معادن است.

 

قادری یادآور شد: پروانه بهره برداری ۱۳ معدن نیز به علت فعالیت نداشتن در دراز مدت تمدید نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ پرونده بهره برداری معادن صادر شده، گفت: امسال نیز ۹ پرونده اکتشافی داریم که پس از تکمیل مراحل، پروانه بهره برداری برای آنان صادر می‌شود.

 

 *** فعالیت ۴۰ معدن در مهاباد

 

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد افزود اینکه ۱۸ واحد فرآوری مواد معدنی در شهرستان فعال است، گفت: ۴۰ درصد کل مواد استخراجی در مهاباد، فرآوری و بقیه به علت کمبود ماشین آلات به تبریز و اصفهان ارسال می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع ایران، شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار داشته و ۴۰ معدن فعال دارد.

 

انتهای پیام///

منبع
معدن نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دوازده =

کلید مقابل را فعال کنید