اخبار برگزیده

کد خبر:117181
پ
قربان زاده
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس؛ بزرگترین مزایده تاریخ بورس و سازمان خصوصی‌سازی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از انجام بزرگترین مزایده تاریخ بورس و سازمان خصوصی‌سازی با واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس خبر داد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از انجام بزرگترین مزایده تاریخ بورس و سازمان خصوصی‌سازی با واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس خبر داد.

 

*** واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس

 

به گزارش معدن پرس، حسین قربانزاده در نشست خبری واگذاری سهام دولت در هلدینگ خلیج فارس، اظهار داشت:

صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور محسوب می‌شود و ارزآوری زیادی را برای کشور به ارمغان دارد.

هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به دلیل گستردگی و بزرگی خود و شرکت‌های زیادی که در زیرمجموعه دارد باید طوری عمل کند که افکار عمومی اشراف زیادی نسبت به عملکرد این شرکت داشته باشند.

مدت‌هاست جلسات متعددی برای واگذاری سهام این هلدینگ برگزار شده و حتی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این جلسات مشارکت داشته است، همچنین در ستاد اقتنصادی دولت هم در حضور رییس‌جمهوری واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ و از جمله سهام این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

 

*** جزئیات واگذاری

 

به گزارش معدن پرس، وی در ادامه بیان داشت:

واگذاری بلوک یک و ۲ این هلدینگ به صورت نقدی انجام می‌شود.

سهم یک درصد بدون اضافه ارزش، اما سهم ۲ درصد با پنج درصد اضافه ارزش در روزهای ۱۱ و ۱۲ دی ماه انجام می‌شود.

بلوک ۱۵ درصد با ۳۰ درصد اضافه ارزش عرضه می‌شود و قسمت سه بلوک قیمت تابلوی بورس است.

با توجه به روند فعلی بازار سهام، قیمت سهام با افزایش همراه شده است و به دلیل انتخاب خزانه از فروش سهام با قیمت سهام استقبال می کنیم.

بلوک ۱۵ درصدی هم با ۳۰ درصد اضافه ارزش عرضه خواهد شد، اقساط آن چهارساله و ۶ ماه یک‌بار خواهد بود و قیمت پایه هر بلوک نیز قیمت تابلوی بورس است به شرطی که قیمت روز از قیمت مصوبه هیات واگذاری پایین‌تر نیاید.

اگر عرضه با موفقیت همراه باشد، می‌توان گفت که بزرگترین عرضه تاریخ بورسی و سازمان خصوصی سازی است که در این مدت شکل گرفته است.

سال ۹۲ در بازار سرمایه هلدینگ خلیح فارس در بورس پذیرفته شد، اما بعد از آن شاهد روند موفقیت این شرکت را در ابعاد مختلف سرمایه گذاری و نیز سطح اشتغال و سودآوری هستیم.

۴۰ درصد سهامداران این شرکت جزو سهامداران عدالت هستند که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم دارای این سهام هستند، سودآوری این شرکت منافع عموم سهامداران عدالت را در نظر گرفته است.

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پایان ابراز امیدواری کرد با واگذاری این بخش از سهام دولت به کارایی و بهره وری این شرکت افزوده شود و فعالیت این شرکت بعد از واگذاری با موفقیت همراه باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
معدن پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 3 =

کلید مقابل را فعال کنید