اخبار برگزیده

کد خبر:117162
پ
فرودگاه
مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی:

نصب ۷۳ دستگاه ایکس ری در فرودگاه‌ها/ مناقصه خرید ۲۰ دستگاه تشخیص مواد مخدر

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از نصب ۷۳ دستگاه ایکس ری در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از نصب ۷۳ دستگاه ایکس ری در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

 

*** توسعه فرودگاه‌های کشور

 

به گزارش معدن پرس، سیامک بهنام درباره توسعه فرودگاه های کشور، اظهار داشت:
در سال جاری اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی برای ارتقای کیفیت ارائه سرویس سامانه‌ها و تجهیزات CNS و کمک به افزایش ایمنی هوانوردی در فرودگاه های کشور و مسیرهای پروازی فضای کشور، سهولت در امر مدیریت ترافیک هوایی و افزایش ظرفیت فرودگاه ها در حوزه‌های مختلف ارتباطی، نظارتی، ناوبری، تجهیزات امنیتی و همچنین آموزش و پژوهش برنامه ریزی کرده است.
از اقدامات انجام شده این اداره کل در حوزه سامانه های کمک ناوبری می توان به نصب و راه‌اندازی سامانهILS/DME فرودگاه رشت و سامانه DVOR/DME فرودگاه ارومیه اشاره کرد که بهره برداری شد.

 

*** زیرساخت و نصب آنتن سامانه ILS مهرآباد به پایان رسید

 

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی در ادامه بیان داشت:
همچنین بخشهای زیرساخت و نصب آنتن های سامانه ILS/DME فرودگاه بین المللی مهرآباد به پایان رسیده و نصب تجهیزات و کامیشنینگ آن تا پایان تیر امسال انجام خواهد شد و آماده وارسی پروازی و راه اندازی نهایی خواهد بود.

وی ضمن اعلام برنامه ریزی نصب سامانه های ILS/DME در فرودگاه های ساری، اهواز، مشهد، امام خمینی و بندر عباس که با درصدهای خوبی پیشرفتهای قابل توجهی داشته اند، عنوان کرد:
نصب سامانه DVOR/DME در فرودگاه های ابوموسی و بندرلنگه انجام شده و در مرحله کامیشنینگ و وارسی پروازی قرار دارند.

 

*** ارتقای ایمنی فضای تقرب فرودگاه شیراز و تکمیل پوشش نظارتی جنوب و جنوب غرب کشور

 

بهنام به برنامه های امسال اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در حوزه سامانه های راداری و نظارتی نیز اشاره کرد و گفت: برای نصب رادار تقرب در سایت تنگریز استان فارس به منظور ایجاد پوشش نظارتی کامل TMA فرودگاه شیراز تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است، نتیجه آن ارتقای ایمنی فضای تقرب فرودگاه شیراز و تکمیل پوشش نظارتی جنوب و جنوب غرب کشور جهت افزایش ظرفیت ترافیک و افزایش ضریب ایمنی پروازهای عبوری از فضای کشور خواهد بود، که البته این مهم به اتمام ساختمان سایت حداکثر تا پایان مهر سال جاری بستگی دارد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای انجام مقدمات تملک زمین و احداث ساختمان به منظور جابه جایی ونصب رادار MSSR در ارتفاعات کوه شتری طبس در خراسان جنوبی جهت ارتقا و ایجاد پوشش کامل نظارتی در مرکز کشور و افزایش ضریب ایمنی پروازها خبر داد.

 

*** برگزاری مناقصه خرید و نصب ۲۷ سامانه نظارتی

 

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی در ادامه گفت:
امسال مناقصه خرید، نصب و راه اندازی ۲۷ سامانه نظارتی ADS-B و پردازشگرهای مربوط در حال برگزاری است و برای جایگزینی سامانه اتوماسیون رادار تقرب ریتیون فرودگاه شیراز با اتوماسیون آریا برای بهره مندی از اطلاعات رادار مد S و ارتقای قابلیت‌های سامانه اتوماسیون مذکور برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ارتقای سامانه اتوماسیون رادار تقرب فرودگاه امام خمینی (ره) به منظور استفاده بهینه از تجهیزات موجود، خرید سامانه A-SMGCS برای یکی از فرودگاه های مشهد و یا مهرآباد، خرید یک سامانه راداری ASR برای فرودگاه مشهد و بهره برداری از پروژه الکترونیک استریپ در مرکز کنترل فضای کشور خبر داد.

 

*** برنامه ریزی در حوزه سامانه های ارتباطی و زیرساخت

 

بهنام با اشاره به اتمام نصب ۱۴ کنسول جدید و انتقال سامانه ارتباطی موجود برروی آن با استفاده از توان داخلی در ۱۴ فرودگاه کم ترافیک کشور و نیز نصب ۶ سامانه سوئیچینگ ارتباطی با استفاده از توان و ظرفیت داخلی در فرودگاه های با ظرفیت ترافیک روبه افزایش تا پایان سال، عنوان کرد:
از جمله برنامه های امسال این اداره کل می توان به توسعه شبکه ATN به منظور ارتقای کیفیت ارتباطات و جلوگیری از حملات سایبری، توسعه و به روز رسانی مانیتورینگ زیر ساخت MPLS و VSAT در سطح کشور به منظور ارتباطات هوانوردی و توسعه مسیرهای ارتباطی سامانه های CNS/ATM اشاره کرد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد با یک شرکت دانش بنیان داخلی و آغاز اجرای پروژه مهم مونیتورینگ سایت های CNS و دستگاههای کمک بازرسی خبر داد که فاز اول آن در سایت های فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد:
با انجام این پروژه، اطلاعات تمام سایت های مرتبط در فرودگاه مهرآباد و همچنین مرکز کنترل در دسترس خواهد بود و در فاز دوم آن تمام سایت های CNS کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 

*** نصب ۷۳ دستگاه X-ray در فرودگاه‌های کشور

 

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی همچنین از نصب و راه اندازی ۷۳ دستگاه X-ray در فرودگاه های کشور تا پایان سال جاری، برگزاری مناقصه خرید ۲۰ دستگاه کمک بازرسی تشخیص مواد منفجره و مواد مخدر و بالا بردن سطح بازرسی فرودگاهی و ۲۰ دستگاه WTMD به منظور نصب در فرودگاه های کشور، راه اندازی منابع اشعه دستگاه های X-ray و به روزرسانی ۲۰ دستگاه X-ray در فرودگاه های کشورخبر داد.

وی در ادامه افزود:
در حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی، مصاحبه تخصصی جهت جذب ۴۹ نفر نیروی متخصص در فرودگاه های کشور از طریق آزمون استخدامی سازمان سنجش انجام و برای برگزاری ۱۵۰ ساعت آموزش تخصصی پس از جذب نهایی آنها برنامه ریزی شده است.

بهنام همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های OJT به منظور ارتقای علمی و عملی کارکنان متخصص و نیز برگزاری آزمون صلاحیت شغلی پرسنل ATSEP خبر داد.

 

*** اخذ پروانه واردات دستگاه های مولد پرتوهای رادیویی و ماکروویو

 

به گزارش معدن پرس، مدیر کل ارتباطات و ناوبری هوایی در پایان، اظهار داشت:

در حوزه فیزیک بهداشت مراحل اولیه اخذ پروانه واردات دستگاه های مولد پرتوهای رادیویی و ماکروویو انجام گردیده و پایش و بررسی تششعات پرتو های غیر یون ساز سایتهای CNS و مشخص کردن مناطق حفاظت شده در ۳ ماه نخست سال در فرودگاه های کیش، گرگان، کلاله، ساری و ایستگاه هوانوردی درازنو بررسی و اندازه گیری شده و تا پایان سال فرودگاه های ارومیه، زاهدان، اهواز، اصفهان، زنجان، همدان، سنندج، ایلام و مشهد مورد بررسی و اندازه گیری تششعات غیر یون ساز قرار می گیرند.

 

انتهای پیام///

منبع
معدن پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

کلید مقابل را فعال کنید