اخبار برگزیده

کد خبر:94219
پ
فاقد تصویر شاخص
مدیر مجتمع معدنی چادرملو خبر داد

مشکلات مجتمع معدنی چادرملو تولید کننده ۳۰ تا ۳۵ درصد فولاد کشور

مدیر مجتمع معدنی چادرملو با اشاره به تولید ۳۰ تا ۳۵ درصدی فولاد کشور در این مجتمع از اتمام سنگ آهن معدن چادرملو در طی چهار سال آینده خبر داد.

مدیر مجتمع معدنی چادرملو با اشاره به تولید ۳۰ تا ۳۵ درصدی فولاد کشور در این مجتمع از اتمام سنگ آهن معدن چادرملو در طی چهار سال آینده خبر داد.

 

 

*** مشکل مجتمع معدنی چادرملو در چهار سال آینده

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر مجتمع معدنی چادرملو  با اشاره به این مطلب که ۳۰ تا ۳۵ درصد از کل تولیدات فولاد کشور توسط معدن چادرملو تامین می‌شود گفت :  

ذخیره زمین شناسی معدن چادرملو بالغ بر ۴۰۰ میلیون تن که در حال حاضر تنها ۶۲ میلیون تن از این ذخایر باقی مانده است و  پیش‌بینی می‎شود طی ۴ سال آینده به اتمام برسد.

 سید محمد ابریشمی تاکید کرد : با توجه به وابستگی یک سوم واحدهای فولادی کشور به سنگ آهن چادرملو و کاهش عمر اقتصادی این معدن، دسترسی و بهره‌برداری از معادن جدید از جمله معدن دی ۱۹ اجتناب ناپذیر است.

 

 

*** ویژگی‌های سنگ آهن معدن چادرملو

 

وی با اشاره به این که هدف ما استخراج سنگ آهن با خلوص بالا است اضافه کرد: در حال حاضر عیار سنگ آهن مزبور بالغ بر ۵۳٫۵ درصد است گفت: خلوص فسفر موجود در سنگ آهن معدن چادرملو در حال حاضر بالغ بر ۹ دهم درصد است که میزان در فرایند تولید کنسانتره آهن  به ۱ دهم درصد کاهش یابد.

وی  در ادامه، پیش‌بینی تولید سال جاری کنسانتره در ۵ خط تولید چادرملو را ۹ میلیون تن عنوان کرد و افزود :

تمامی تولید کنسانتره چادرملو برای تامین نیاز کارخانجات فولادی داخل کشور مصرف می‌شود و هیچ‌گونه صادراتی صورت نمی‌گیرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر مجتمع معدنی چادرملو در پایان اضهار داشت در صورت دسترسی به ذخیره سنگ آهن انومالی دی ۱۹ پیش‌بینی می‌شود  این معدن جدید بتواند تا ۱۵ سال نیاز چادرملو  برای تولید سنگ آهن را مرتفع کند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یازده =

کلید مقابل را فعال کنید