اخبار برگزیده

کد خبر:68308
پ
فاقد تصویر شاخص
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

شناسایی ۱۰ محدوده امید بخش فلزی در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت استان آذربایجان‌غربی، از شناسایی ۱۰ محدوده امید بخش فلزی در استان آذربایجان خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی ، از شناسایی ۱۰ محدوده امید بخش فلزی در این خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع ایران، جعفر صادق اسکندری گفت: انجام مراحل اکتشاف، پی‌جویی و شناسایی مواد معدنی در پهنه‌های جنوب (تکاب – پیرانشهر) و پهنه شمال استان آذربایجان‌غربی دربازه زمانی ۳ساله انجام شد و به نتایج اولیه مطلوبی رسید.

 

***شناسایی ۳۳۵ کیلومتر مربع منطقه امید‌بخش در آذربایجان‌غربی

 

وی افزود: در کل استان دوپهنه جنوب (تکاب –پیرانشهر) و شمال به مساحت ۷ هزار و ۱۶۶ کیلومتر مربع مورد مطالعه قرار گرفت و ۳۳۵ کیلومتر مربع منطقه امید‌بخش نیز شناسایی شد.

 

اسکندری تصریح کرد: در پهنه جنوب (تکاب – پیرانشهر) که به مساحت ۵ هزار و ۱۸۳ کیلومتر مربع هست مراحل اکتشاف، پی‌جویی و شناسایی مواد‌ معدنی موجود انجام شد و در این پهنه ۵ محدوده فلزی امید‌بخش در مجموع به مساحت ۲۷۳ کیلومتر مربع دارای پتانسیل ذخایر فلزی طلا، نقره و مس محرز شد.

 

اسکندری گفت: همچنین در پهنه شمال استان که به مساحت یک هزار و ۹۸۳ کیلومتر مربع مورد مطالعه اکتشاف، پی‌جویی و شناسایی قرار گرفت ۵ محدوده امید‌بخش فلزی در مجموع به مساحت ۶۲کیلومتر مربع دارای پتانسیل ذخایر فلزی طلا، کرومیت، نقره و عناصر نادر خاکی محرز شد.

 

به گزارش خبرگذاری صنایع، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، در پایان بیان کرد: جهت تعیین تکلیف کمیت و کیفیت مواد معدنی مورد شناسایی شده و آغاز مراحل اکتشاف عمومی و تفصیلی در محدوده‌های مورد نظر بعد از انجام مراحل قانونی در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام///

منبع
شاتا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

کلید مقابل را فعال کنید