اخبار برگزیده

کد خبر:70242
پ
فاقد تصویر شاخص

شناسایی ۱۰۷ محدوده مستعد معدنی در خراسان‌ جنوبی

رییس سازمان صنعت خراسان‌جنوبی: ۱۰۷ محدوده مستعد معدنی در خراسان‌ جنوبی شناسایی شده تا برای بخش خصوصی فراخوان شود.

رییس سازمان صنعت خراسان‌جنوبی: ۱۰۷ محدوده مستعد معدنی در خراسان‌ جنوبی شناسایی شده تا برای بخش خصوصی فراخوان شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری صنایع ایران، داوود شهرکی در نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۱۰۷ محدوده معدنی مستعد در استان شناسایی شده که در نحوه واگذاری آن با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال چانه‌زنی هستیم تا برای بخش خصوصی فراخوان شود.

 

وی بر حمایت از طرح‌های خاص اما بر زمین مانده استان در بخش‌های مختلف تاکید و تصریح کرد: به‌عنوان مثال پتاس طبس دارای ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان روزانه ۶ میلیون تن استحصال پتاس داشت.

 

شهرکی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح توسعه ذغال طبس مصوب شد که در صورت اختصاص آن منتظر افتتاح کارخانه کک طبس خواهیم بود.

 

وی افزود: همچنین ۲ طرح توسط شرکت ایمیدرو با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان پذیرفته شده که نباید بگذارید این طرح بر زمین بماند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه طلا نیز طرح‌های عمرانی اعلام و چهار محدوده به سرمایه‌گذار واگذار شده است و در حوزه طلا هیچ راهی جز فراخوان نیست.

 

شهرکی سهم این سازمان در اشتغال روستایی را ۱۰ درصد اعلام کرد و افزود: امسال ۲۸ میلیارد تومان طرح اشتغالزایی روستایی در استان معرفی و زمینه اشتغال ۴۳۳ نفر محقق شده است.

 

وی با اشاره به پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان تصریح کرد: علاوه بر این، تسهیلاتی به واحدهای تولیدی پرداخت شده که در طرح رونق نیامده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که باید بر روی طرح‌های نواحی صنعتی تمرکز شود، گفت: در زمینه اشتغال فراگیر هفت طرح در دست بررسی است.

 

شهرکی با اعلام این‌که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی بیشترین جذب را داشته است، افزود: در حوزه فرش تاکنون ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات جذب شده و حدود ۴۵ درصد تسهیلات جذب شده در حوزه مشاغل خانگی مربوط به بخش فرش بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، در پایان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود سال آینده یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان انجام شود.

 

انتهای پیام///

منبع
شاتا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید