اخبار برگزیده

کد خبر:116978
پ
جعفری
رییس هیئت عامل ایمیدرو:

راه‌اندازی طرح معوقه ۶۰ ساله سرب و روی در سال ۱۴۰۰

رییس هیئت عامل ایمیدرو از راه‌اندازی طرح معوقه ۶۰ ساله سرب و روی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رییس هیئت عامل ایمیدرو از راه‌اندازی طرح معوقه ۶۰ ساله سرب و روی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

*** راه‌اندازی طرح معوقه ۶۰ ساله سرب و روی

 

به گزارش معدن پرس، وجیه‌الله جعفری در جلسه پایش طرح فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد، اظهار داشت:

ساخت کل تجهیزات کارخانه فرآوری سرب و روی مهدی آباد انجام و عملیات نصب تجهیزات آغاز شده است.

این، از جمله طرح‌های بزرگ کشور است که قدمت تاریخی زیادی (۶۰ سال) داشته که روی زمین مانده بود، اما اکنون در مدت سه سال گذشته توسط ایمیدرو و بخش خصوصی درحال اجراست.

تلاش بر این است تا طرح یاد شده تا پایان سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شود که در این صورت، زنجیره ای از معدن تا تولید کنسانتره در بخش سرب و روی آغاز می‌شود.

 

*** تامین ۷۵ درصد تجهیزات خارجی

 

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح مهدی‌آباد به ۵۲ درصد رسیده و در واقع ۲۵ درصد تجهیزات داخلی و ۷۵ درصد تجهیزات خارجی طرح تامین شده، گفت:

اکنون بخش قابل توجهی از کارهای پایه و اسکلت فلزی به اتمام رسیده و پیشرف بخش تجهیز و آماده‌سازی معدن برای فاز نخست به ۸۰ درصد رسیده است.

براساس این طرح، تلاش می‌شود که با مشارکت ایمیدرو و کنسرسیوم طرح، موانع پیش رو نظیر مسائل زیست محیطی و زیرساختی را برطرف کنیم تا طرح به موقع راه اندازی شود.

طرح فرآوری سرب و روی مهدی آباد پس از بهره‌برداری، به عنوان پشتیبان سرمایه‌گذاری معدنی در تامین مواد اولیه کارخانه‌های تولید شمش روی کشور، به کمک معدن سرب و روی انگوران خواهد آمد.

 

*** ضرورت نگاه ملی به طرح ها توسط بخش خصوصی

 

به گزارش معدن پرس، رییس هیئت عامل ایمیدرو در پایان با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی توانمند، سالم و دارای اهلیت، موجب پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای می‌شود، خاطرنشان‌کرد:

این نگاه توسعه‌ای در طرح فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد پیاده شد و آثار و نتایج مطلوب آن مشاهده می‌شود، ضمن اینکه در طرح‌هایی که نگاه بخش خصوصی ملی نبوده، کارها پیشرفت مناسبی نداشته است.

نگاه ایمیدرو به عنوان بخشی از دولت نسبت به بخش خصوصی، حمایتی و هم‌سویی و برداشتن ناهمواری‌های پیش روی این بخش در طرح‌ها برابر قانون است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
معدن پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید