اخبار برگزیده

کد خبر:103676
پ
فاقد تصویر شاخص
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

ذخیره ۳٫۷ میلیارد تنی مواد معدنی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود ذخایر قطعی مواد معدنی در خراسان جنوبی بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود ذخایر قطعی مواد معدنی در خراسان جنوبی بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن خبر داد.

 

*** ذخایر مواد معدنی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی اظهار داشت:

ذخایر قطعی شناسی شده مواد معدنی در خراسان جنوبی بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است که تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن معادل ۴۰ درصد آن مربوط به یک سال گذشته است.

 

*** ذخیره ۳۵ میلیون تنی کانسنگ طلا

 

داود شهرکی افزود: شناسایی ذخایر مهم معدنی از جمله کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان با ذخیره قطعی ۳۵ میلیون تن و کانسنگ مس با ذخیره قطعی یک میلیون تن از اقدامات شاخص سازمان در حوزه اکتشاف بخش معدن بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال ۹۶ فراخوان عمومی طی دو مرحله برای ۲۹۲ محدوده اکتشافی و ۶۹ محدوده معدنی برای فراهم نمودن حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های معدنی صورت گرفته است.

 

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد:

با توجه به تمرکز و اولویت سازمان بر ایجاد واحدهای فرآوری و واحدهای صنعتی مبتنی بر مواد معدنی، حدود ۹۵ درصد مواد معدنی در خراسان جنوبی که استخراجی است، حداقل یک مرحله در استان فرآوری می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

کلید مقابل را فعال کنید