اخبار برگزیده

کد خبر:117550
پ
ماشین آلات
معدن پرس گزارش می‌دهد:

دو راهکار پیشنهادی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور برای مدیریت و پیشرفت شرکت هپکو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور دو راهکار را برای مدیریت و توسعه شرکت هپکو پیشنهاد داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور دو راهکار را برای مدیریت و توسعه شرکت هپکو پیشنهاد داد.

 

*** هزارتوی مشکلات ماشین‌آلات معدنی در کشور

 

به گزارش معدن پرس به نقل از صنایع، سال‌های سال است که تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی داخلی خواستار حمایت بیش از پیش دولتمردان و ممنوعیت واردات محصولات مشابه تولید داخل هستند و معتقدند واردات ماشین‌آلاتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود نباید وارد شود، چرا که این اقدام منجر به از بین رفتن بازار محصولات داخلی می‌شود.

اما این خواسته تولیدکنندگان در کنار حمایت از تولید داخل تبعاتی نیز برای فعالان معدنی کشور داشته است، تا جایی که بسیاری از فعالان معدنی و کارشناسان این حوزه تاکید مکرر بر کمبود و فرسودگی ماشین‌آلات معدنی کشور دارند و بارها توسط فعالین این حوزه اعلام شده که ۶ هزار معدن تعطیل در کشور به دلیل نبود ماشین‌آلات معدنی وجود دارد.

چنین شرایطی می‌طلب مسئولین ذی‌ربط به دنبال یافتن راهکارهای اصولی و منطقی که هم منافع تولیدکننده و هم منافع فعال معدنی را پوشش دهد بروند.

خبرنگار صنایع برای یافتن راهکار مناسب برای تامین ماشین آلات معدنی از طریق واردات در کنار حمایت از تولیدکننده داخلی گفتگوی اختصاصی را با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران انجام داده است و از وی راهکار ارتقاء و توسعه شرکت هپکو در کنار تامین نیاز ماشین‌آلات کشور از طریق واردات را جویا شده که در ادامه خلاصه آن را ملاحظه خواهید نمود.

 

*** راهکارهای ارتقاء و توسعه شرکت هپکو

 

رضا بستامی در ابتدای این گفتگو پیرامون راهکارهای ارتقاء و توسعه شرکت هپکو، اظهار داشت:

شرکت هپکو یک شرکت بسیار خوب و موفق در حوزه ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی بود که به دلیل مشکلاتی که برای این شرکت پیش آمد در برهه‌ای از زمان تعطیل و بعد دوباره با ظرفیت محدودتر شروع به کار کرد.

لذا می‌توان از ظرفیت و تجربیات مفید مهندسان، پرسنل و کارگران شرکت هپکو استفاده کرد.

بنابراین می‌توانیم واردات ماشین‌آلات معدنی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی نظیر هپکو را همزمان پیش ببریم و هپکو را برای معادن و صنایع کوچک‌تر بگذاریم و ماشین‌آلات مشابه که امکان تولید آنها وجود ندارد را وارد کنیم.

 

وی در ادامه، اضافه کرد:

کارخانه‌هایی مثل هپکو حتما می‌تواند در زنجیره تعمیر و نگهداری و قطعات یدکی مثمرثمر واقع شوند؛ چون بحث پشتیبانی از ماشین آلات وارداتی هم یک معضل است.

 

*** حمایت از تولید در کنار واردات ماشین‌آلات

 

به گزارش معدن پرس، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در پایان، خاطرنشان کرد:

شرکت هپکو تجربه بسیار خوبی در حوزه ماشین آلات راه‌سازی و معدنی وجود دارد و می‌شود از این تجارب هم در تولیدات ماشین‌آلاتی که امکان تولید آنها از لحاظ بستر و امکاناتی که در کارخانه وجود دارند و هم در حوزه تعمیر و نگهداری ماشین آلات وارداتی می‌توانند استفاده کرد که این اقدام می‌تواند در توسعه صنعت معدن تاثیرگذار باشند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید