اخبار برگزیده

کد خبر:77520
پ
فاقد تصویر شاخص

تولید مس کاتدی در معدن سونگون

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از عملیات اجرایی تولید مس کاتدی در معدن سونگون خبر داد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از عملیات اجرایی تولید مس کاتدی در معدن سونگون خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری صنایع ایران، رضا رحمانی افزود: با اجرایی شدن طرح تولید مس کاتدی در معدن سونگون ، سالانه ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است از این پس، همه مسایل مالی معدن مس سونگون در آذربایجان شرقی متمرکز شود، ضمن اینکه ایجاد شهرک تخصصی مس و طلا در این استان نیز در حال نهایی شدن است.

رحمانی اضافه کرد: سال گذشته ارزش فروش کنستانتره مس سونگون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، در حالی که گردش مالی شرکت عظیم تراکتورسازی تنها به هزار میلیارد تومان رسید.

 

 

*** معدن سونگون، دومین معدن مس بزرگ کشور

 

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت راهبردی مس در کشور یادآور شد: هر کس در صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌ گذاری کند، خوراکش را تامین می‌کنیم.

معدن سونگون، دومین معدن مس بزرگ کشور بعد از مس سرچشمه در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی واقع شده است. مس استخراجی از معدن سونگون برای فرآوری، سال ها به معدن مس سرچشمه منتقل می شد.

به گزارش خبری صنایع ایران، ایجاد کارخانه تولید مس کاتدی در معدن سونگون از مطالبات مردم و مسؤولان آذربایجان شرقی در دهه اخیر بود که با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید اجرایی می شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری سروش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

کلید مقابل را فعال کنید