اخبار برگزیده

کد خبر:116999
پ
لیتیم
معدن پرس گزارش می‌دهد:

تلاش شرکت‌های معدنی برای افزایش تولید لیتیوم در جهان/ لیتیوم موجود نیاز بازار را تامی نمی‌کند

لیتیوم موجود نیاز بازار را تامین نمی‌کند و برای رفع همین مسئله شرکت‌های معدنی در تلاش برای افزایش تولید لیتیوم در جهان هستند.

لیتیوم موجود نیاز بازار را تامین نمی‌کند و برای رفع همین مسئله شرکت‌های معدنی در تلاش برای افزایش تولید لیتیوم در جهان هستند.

 

*** کارایی تولید لیتیوم

 

به گزارش معدن پرس، فناوری جدیدی که قرار است آزمایش شود می‌تواند کارایی تولید لیتیوم را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، اما تردید وجود دارد که این روش تا ده سال آینده تجاری شود.

این دقیقاً نشان می‌دهد که چرا بازار در مورد قیمت مواد معدنی باتری بسیار صعودی است.

بررسی آمارها نشان می‌هد که بین پیش‌بینی کنندگان در مورد عرضه لیتیوم از هم اکنون تا سال ۲۰۲۵ اختلاف زیادی وجود دارد. برآوردها از کسری معادل ۱۳ درصد تقاضا تا ۱۷ درصد مازاد متفاوت بود و همچنین در مورد اندازه بازار لیتیوم با پیش بینی‌ها از ۵۰۲۰۰۰ تن تا ۱٫۳ میلیون تن اختلاف نظر وجود داشت.

 

*** مدیر عامل شرکت هوش معدنی موسسه بنچمارک/ چگونه استخراج این ماده معدنی شتاب خواهد گرفت؟

 

در همین باره مدیر عامل شرکت هوش معدنی بنچمارک در گفتگو با رسانه‌های خارجی ضمن اشاره به اهمیت استخراج لیتیوم، تاکید کرد:

یک خوش‌بینی کامل در مورد پاسخگویی عرضه در بازار لیتیوم وجود دار که بسیار سخت است ببینیم چگونه با سرعتی که بازار باتری و خودروهای الکتریکی در حال شتاب گرفتن هستند، استخراج این ماده معدنی شتاب خواهد گرفت.

 

*** پویایی عرضه لیتیوم

 

رسانه‌های خارجی در گزارشی اعلام کرد که؛ فناوری به نام استخراج مستقیم لیتیوم (DLE) می‌تواند پویایی عرضه لیتیوم را تغییر دهد.

اما در حالی که DLE توسط چهار شرکت چینی استفاده می‌شد و ترکیبی از آن توسط شرکت آمریکایی Livent در حال آزمایش بود، پذیرش گسترده آن توسط تولیدکنندگان ممکن است ده سال طول بکشد.

 

استخراج DLE می تواند بازده لیتیوم را تا ۹۰٪ در مقایسه با نرخ بازیابی ۶۰٪ فعلی بهبود بخشد و به گفته یک متخصص در این زمینهه؛ تفاوت زیادی بین آنچه می‌توان در آزمایشگاه به دست آورد و واقعیت تجاری وجود دارد.

شایان ذکر است، احتمالاً بروز یک چالش برای این صنعت در جهان وجود دارد همچنین ممکن است استفاده از آن با هزینه‌های راه اندازی سرمایه قابل توجهی گران‌تر شود.

لازم به ذکر است، نتیجه این است که صنعت معدن برای رسیدن به تقاضا تلاش خواهد کرد، در حالی که انتظار می‌رود قیمت‌ها در پنج سال آینده بالاتر از هر دو هزینه نهایی سطوح قیمت‌های مشوق باقی بماند.

در هر صورت، بازیافت به عاملی در تامین لیتیوم تبدیل خواهد شد.

 

*** دوسرمایه گذاری بزرگ در پروژه‌های لیتیوم

 

به گزارش معدن پرس، موسسه تولیدکننده فلزات گران‌بها در پایان، دو سرمایه گذاری در زمینه سبز در پروژه‌های لیتیوم را به شرح زیراعلام کرده است:

اول در فنلاند و دیگری در آمریکا که با توجه به ارائه‌ای که این شرکت در ژانویه بازار لیتیوم در سال جاری با کسری اندکی مواجه خواهد شد و هشت سال متوالی با کسری رو به رشد عرضه لیتیوم به میزان یک میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ مواجه خواهد شد.

سخنگوی این دو شرکت اعلام کردند که؛ این دو موسسه معتقد هستند تا تقاضای ناخالص برای لیتیوم ۱۷ درصد در سال افزایش می‌یابد در حالی که عرضه معدن پایه تنها ۲ درصد افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام///

منبع
معدن پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شش =

کلید مقابل را فعال کنید