اخبار برگزیده

کد خبر:81141
پ
فاقد تصویر شاخص

بیش از ۲۷ درصد واحدهای تولیدی سمنان غیر فعالند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رکود ۲۷ تا ۳۰ درصد واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رکود ۲۷ تا ۳۰ درصد واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری صنایع ایران، «بهروز اسودی» در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان دامغان که با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد افزود:

طی آخرین گزارش ، بین ۲۷ تا ۳۰ درصد واحدهای تولیدی استان راکد و غیرفعال هستند که ۷۰ درصد این تعداد قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند.

وی تصریح کرد: راندمان تولید در سطح واحدهای تولیدی استان بین ۳۷ تا ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد ظرفیت تولید در استان را می‌توانیم افزایش دهیم.

 

*** مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به مشکلات برخی واحدهای تولیدی شهرستان دامغان اظهار کرد:

اولین و مهم‌ترین بحث در شهرستان موضوع تولید و اشتغال است که باید با برنامه‌ریزی و اخذ تدابیر لازم راندمان تولید و اشتعالزایی در سطح شهرستان را افزایش دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز شهرستان دامغان در بخش صنایع معدنی و معادن می‌باشد که خدا را شکر با انجام تفاهم‌نامه‌های خوبی که با شرکت‌های معتبر از قبیل ایمیدرو، میدکو و صندوق ضمانت انجام گرفته است کمک‌های شایانی به واحدهای صنعتی و معادن کوچک خواهد شد.

 

*** سرمایه‌گذاری در پتانسیل‌های سمنان

 

اسودی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های معدنی این شهرستان گفت: در معادن سطح شهرستان باید بحث فرآوری، امور زیربنایی از قبیل برق بطور جدی دنبال شود و در مس، منگنز، آهن و ذغال سنگ که از پتانسیل‌های خوب این منطقه است سرمایه‌گذاری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه برنامه خود در سفر به شهرستان دامغان به اتفاق معاونین سازمان در پنجاه و ششمین جلسه شورای معاونین سازمان که در محل اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان برگزار شد حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری صنایع ایران، در این جلسه رئیس و کارشناسان اداره در سایر بخش‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت، اصناف و تسهیلات به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند و پیرامون مباحث مختلف بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 14 =

کلید مقابل را فعال کنید