اخبار برگزیده

کد خبر:69596
پ
فاقد تصویر شاخص
رییس سازمان صنعت، معدن و تحارت استان قزوین:

بهره‌برداری از دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور

دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده، اکنون مراحل پایانی خود را می‎گذراند و در اوایل سال آینده به بهره‎برداری می‌رسد.

دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده، اکنون مراحل پایانی خود را می‎گذراند و در اوایل سال آینده به بهره‎برداری می‌رسد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و اخبار صنایع ایران، علی پرزحمت با اعلام این خبر افزود:

این معدن تنها معدن مس کاتدی کشور است که در منطقه طارم سفلی قزوین در حال ساخت است و هم اکنون با حدود ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌برداری از آن برای ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر به شکل مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این واحد یکی از ۱۵۰ طرح شاخص و ممتاز کشوری و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: صنایع مس طارم از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و به دلیل موقعیت آب و هوایی منطقه اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

پرزحمت گفت: عمده مشکلات مربوط به طرح ملی معدن مس طارم مربوط به معارضان محلی بوده که در جلساتی با اداره منابع طبیعی، استانداری قزوین و زنجان حل شده‌اند.

 

پرزحمت افزود: تامین اعتبار لازم از سوی دولت در این خصوص انجام شده اما پیمانکار به دلیل شرایط سرد منطقه و وضعیت کوهستانی نمی‎تواند دکل‌های انتقال برق را نصب کند.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان گفت :سرمایه‌گذار این طرح تنها بخش خصوصی کشور است که در زمینه تولید مس کاتدی فعالیت می‌کند ولی بخش دولتی در چندین طرح مشابه سرمایه‎گذاری داشته است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

کلید مقابل را فعال کنید