اخبار برگزیده

کد خبر:206
پ
dolat
صالحی امیری در جمع خبرنگاران:

بررسی وضعیت بیلبوردهای تبلیغاتی در شورای پاسداشت زبان فارسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت بیلبوردهای تبلیغاتی در شورای پاسداشت زبان فارسی، گفت:با فرهنگ سازی که در حوزه پیامک ها داشتیم امروز پیامک‌های فارسی جزو فرهنگ عمومی شده است. به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی‌امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره احیای زبان فارسی و […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت بیلبوردهای تبلیغاتی در شورای پاسداشت زبان فارسی، گفت:با فرهنگ سازی که در حوزه پیامک ها داشتیم امروز پیامک‌های فارسی جزو فرهنگ عمومی شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی‌امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره احیای زبان فارسی و حذف زبان لاتین از بیلبوردهای تبلیغاتی گفت: ما شورای پاسداشت زبان فارسی داریم که به ریاست وزیر ارشاد و عضویت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت علوم، ناجا و قوه قضائیه و خصوصاً حضور فعال رئیس فرهنگستان جناب آقای دکتر حداد عادل به صورت ماهیانه تشکیل می‌شود و این مسئله را پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: ما نیازمند سه کار همزمان هستیم؛ یکی هماهنگی در سطح ملی و انسجام همه دستگاه‌ها، نکته دوم تعیین ساز و کارهای قانونی است که بتوانیم اختیارات لازم را برای اعمال قانونی داشتیم و نکته سوم هم بحث اجراست که باید این موضوع را انجام دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه مرحله اول یعنی انسجام شکل گرفته است، گفت: کارهای لازم برای اصلاحات قانونی فراهم شده است و در سطح اجرا هم با قوه قضائیه و نیروی انتظامی در قالب همین شورای پاسداشت زبان فارسی همکاری داریم و به تدریج جهت‌گیری به سمت اصلاح این روند می‌رود.
صالحی امیری تأکید کرد: ما باور داریم که زبان فارسی دارای یک هویت و تبار تاریخی است و هیچ زبانی نمی‌تواند جایگزین ارزش‌های والای زبان فارسی شود.
وی با بیان اینکه ما این فرهنگسازی را در حوزه پیامک‌ها داشتیم، گفت: مردم به راحتی از پیامک‌های لاتین عبور کردند و الان پیامک‌های فارسی جزو فرهنگ عمومی شده است؛ لذا صدا و سیما نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جلسات ما به صورت مستمر انجام می شود و انشاءالله نتایج آن را در آینده نزدیک خواهید دید.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : دولتسیاست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − دو =

کلید مقابل را فعال کنید