اخبار برگزیده

کد خبر:116672
پ
۳۹۲۱۵۱۱
معدن پرس گزارش می‌دهد:

افتتاح نهمین نمایشگاه حمل و نقل/ مصرف بالای سوخت سالانه کامیون‌های فرسوده

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل، مصرف سوخت سالانه کامیون‌های فرسوده را دو و نیم میلیارد دلار در سال عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل، مصرف سوخت سالانه کامیون‌های فرسوده را دو و نیم میلیارد دلار در سال عنوان کرد.

 

*** افتتاح نهمین نمایشگاه حمل و نقل

 

به گزارش معدن پرس ، نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل دقایقی پیش با حضور وزیر راه و شهرسازی در مصلی امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۳۲۲ شرکت داخلی و خارجی اعم از دولتی و خصوصی حضور دارند.

همچنین ۴۲ شرکت دانش‌بنیان و ۴۰ استارت‌آپی حوزه حمل و نقل به معرفی محصولات و خدمات خود پرداختند.

علاوه بر این، در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشورهای چین، ژاپن، فرانسه، روسیه و نیز دو برند سوئدی تولیدکننده خودروهای سنگین مشارکت داشتند.

نهمین نمایشگاه حمل و نقل روز سه‌شنبه (۳۰ آذرماه) با حضور مقامات ارشد کشوری به پایان خواهد رسید.

دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل شامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، شرکت آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک و … حضور فعال در این نمایشگاه دارند.

 

*** وزیر راه و شهرسازی/ مصرف سوخت بالای کامیون‌ها

 

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و حمل و نقل، اذعان داشت:

یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده‌ای است و در حال حاضر ۴۰۰ هزار کامیون در جاده‌های ایران تردد می‌کند که حجم بسیاری بالایی از این کامیون‌ها فرسوده هستند و کامیون‌های فرسوده دو و نیم میلیارد دلار در سال سوخت اضافه مصرف می‌کنند.
وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه خطوط ریلی کشور است زیرا در حال حاضر کمبودهای فراوانی در این زمینه وجود دارد و به عنوان مثال ایران برای انتقال محموله‌های صادراتی از مرز جمهوری آذربایجان ناچار است حجم بیشتر این محموله را به صورت زمینی منتقل کند و راه آهن رشت – آستارا سالیان سال است که معطل مانده است.

 

*** هدف گذاری توسعه راه‌های ترانزیتی با کشورهای همسایه

 

به گزارش معدن پرس ، رستم قاسمی در پایان درباره شیوه تامین نقدینگی مورد نیازی پروژه‌های حمل و نقل، توضیح داد:‌

دولت در حال حاضر با کسری بودجه مواجه است و برای تامین نقدینگی و سرمایه بخش خصوصی در حوزه حمل ونقل تلاش می‌کند تا با ایجاد مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل تشویق کند.

در حال حاضر بخش زیادی از درآمد کشورهای مختلف در حوزه حمل و نقل است اما ایران نتوانسته از ظرفیت‌های حمل و نقل به حدکافی بهره‌برداری کند.

 

انتهای پیام///

منبع
معدن پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید